lørdag den 23. juni 2012

Childhood













Nogle gange ville jeg ønske at jeg kunne spole tiden tilbage til den gang jeg var 8 år. Den gang hvor alting var så simpelt. Man sagde tingene som de var, og havde ikke så mange bekymringer. Hvis man var bange, vidste man hvad man var bange for. Hvis man var ked af det, vidste man hvorfor. Hvis man havde problemer, var det  nok bare at putte sig ind til mor. De største bekymringer man havde, var hvem man dog skulle lege med i børnehaven næste dag.

Når jeg tænker tilbage på min barndom, tænker jeg tilbage på en tid fyldt med smil, grin og latter. Sjove oplevelser, hyggelige stunder i haven, leg i børnehaven, mudder-mad og vandkampe. Det er specielt sommer og vinter jeg kan huske. Om sommeren stod den på vandkampe og hygge i haverne. Om vinteren var det sneboldkampe, kælke og varm kakao. Specielt mine gamle naboer har jeg haft nogel fantastiske somre og vintre med! Billedet hvor vi spiser i legehuset er de gamle naboer, mig og Rasmus:-) Pigen ses jeg stadig med. Det er Kamilla som jeg har gået i klasse med og nu spiller fodbold med. Hun er stadig en af mine tætteste veninder.

De minder jeg har om min barndom, er sikkert et glansbillede. De ting jeg kan huske er jo de gode ting. Jeg har også slået mig, været ked af det, været usikker, været uvenner med folk, det er bare ikke de ting jeg kan huske.

Jeg er så heldig at være udstyret med en super langtidshukommelse. Dvs. at jeg kan huske ting fra dagplejen. Nogle af de ting jeg kan huske er; hvad vi fik at spise i legestuen, følelsen af at ligge i en barnevogn, fornemmelsen af den gamle lejlighed i Ålborg og da jeg var inde og besøge min gamle oldefar. Disse ting har jeg oplevet da jeg var 2 år og nedefter. At kunne huske sådanne ting, gør det også lidt lettere at tænke tilbage....

Har i det ligesom mig? Kunne i også godt tænke jer at spole tiden tilbage en gang i mellem?
Det er specielt hvis jeg er ked af et eller andet at jeg tænker at det ville være meget lettere at være 8 år. Så blev man bare trøstet af mor, og så var man glad. Men så let er det ikke altid når man er 14 år og ved at finde sin identitet og personlighed.
- Marie Josiasen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar