tirsdag den 5. juni 2012

Noget om i går aftes, alkohol og hvad jeg skal lave i dag

Hej derude!
I går aftes var jeg som sagt oppe hos Nora. Alle pigerne var inviterede, men det var kun mig, Signe, Ane, Emma og Nora der kunne. Det var skide hyggeligt! Der blev hørt musik, snakket, taget lidt billeder og drukket rigeligt med sodavand! Det lykkedes da også mig at vælte et par dåser... flot Marie, virkelig flot..! Det er bare typisk mig.
Emma blev desværre nødt til at tage  tidligt hjem og Signe smuttede også omkring klokken 11 mens mig og Ane blev til lidt over halv 12.
Ved 11-tiden kom et par drenge fra klassen og en fra 8. Med sig havde de en sportstaske der klirede mistænkeligt. Vi ved ikke helt hvorfor de kom, de troede vel at der var fest for alle. Vi vidste ikke helt hvad vi skulle gøre, for vi kunne jo ikke bare invitere dem ind, vi skulle snart hjem. Det endte dog med at Noras mor måtte bede dem om at gå. De havde en sovende gæst der skulle rejse hjem til USA i dag.

Hvad er jeres forhold til alkohol egentlig? Jeg er 14, er lige blevet konfirmeret, har aldrig drukket og har heller ikke planer om at gøre det lige forløbig. Jeg kan ikke se nogen grund til det. Jeg har det sjovt nok med sodavand. Men jeg kender masser der enten har, eller gerne snart vil drikke.
Hvornår synes i det er okay at drikke? - smid en kommentar!

Ved 1-tiden i dag skal jeg ned og snakke med en dame om det at være omdeler. Jeg har meldt mig som omdeler, men der er ingen ledige ruter. Derfor skal vi snakke om, om jeg eventuelt kunne være sommerferie afløser.

I eftermiddag tager vi ud til min mormor og bedstefar og besøger dem i deres campingvogn. Vi skal fejre fars dag og min fars fødselsdag. Måske bliver der også tid til en tur i badeland? - det håber jeg! Vi har købt geniale fars dags gaver, men jeg siger ikke hvad det er endnu. Fødselsdags gaven må far vente med;-)

Et rigtig langt indlæg om.... tja... ingenting egentlig. Jeg håber ikke i keder jer alt for meget når i læser det. Der skal nok komme noget mere spændende i dag;-)

Nu tror jeg, jeg vil tage mig et dejligt langt varmt bad og så gøre mig klar.

Nyd fridagen - og husk at ønske din far tillykke med fars dag!
Kyyyyyyys!

4 kommentarer:

  1. Andgående alkohol, så vil jeg sige at det er klogt af dig ikke at drikke da det ikke er specielt sundt. Jeg har i lang tid bare drukket vand(jeg drikker ikke rigtig sodavand) til fester, fordi jeg ikke ville drikke alkohol. Men så(i 9. klasse) begyndte jeg så småt at drikke lidt alkohol til fester. Jeg synes ikke man burde drikke før man er gammel nok til at købe det, og før man har fået lov af sine forældre, og før man er gammel nok til at styre hvor meget man drikker :) Jeg har det fint nok med at drikke nu, men jeg synes ikke det er nødvendigt at drikke så meget at man ikke kan kontrollere sig selv, og huske hvad man har lavet, og jeg synes heller ikke det er nødvendigt hver uge;) Hold da op! lang kommentar, håber det er okay;)

    -MiiaT♥
    http://miiat.blogspot.com/

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er dejligt med en lang kommentar. Jeg er bare glad for at der kommer svar, for jeg synes egentlig det er et vigtig emne.
      Jeg har det meget som dig. Der er ingen grund til at drikke før man er gammel nok til at købe det, og før man er gammel nok til at styre det. Og det med at drikke sig fuldstændig i hegnet så man ikke kan huske hvad man har lavet, det er ikke ligefrem noget der tiltaler mig. Der er jo en grund til at grænsen for at købe alkohol er 16 år. Det er jo skadeligt for ens krop. Og det er fandme ikke særlig smart at gøre sådan ved sin krop i en alder af 13-14... det er i hvert fald min mening...:-)

      Mange tak for svaret!
      Knus Marie Josiasen

      Giveaway ved 50 faste læsere!

      Slet
  2. Var det alle pigerne fra klassen der var inviteret, lyder hyggeligt.....

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet