lørdag den 25. august 2012

Tips til dit værelse

Hej skønne læsere:-)
Et par af mine veninder har efterspurgt en guide, eller i hvert fald en samling af mine bedste tips, til at få et dejligt og personligt værelse, som man har lyst til at bruge tid på.

Jeg fik lavet nyt værelse sidste sommer, og jeg er virkelig glad for det! Det bliver brugt flittigt, og har også modtaget en del ros her det seneste år. Noget jeg er virkelig glad for, da indretning er noget jeg går meget op i.
I morgen regner jeg også med at der kommer et lille indlæg omkring mit værelse med en masse billeder. Der skal bare rydes op, og tages nogle billeder i dagslys.

Men har har I i hvert fald en liste over de ting som JEG synes er vigtige ved et dejligt værelse:

  • Det er vigtig at holde sig til én stil. Gør op med dig selv, hvad der ville passe bedst til dig. Det er ligemeget hvor flot det ser ud med en pink væg, hvis det ikke er din stil. Så bliver du bare hurtigt træt af det.
  • En god idé kan være at holde værelset i neutrale farver. Det gør det let at ændre stilen.
  • Tænk over hvad du egentlig skal bruge dit værelse. Er du typen der danser helt vildt, er det vigtig med en masse gulvplads. Bruger du mere tid ved dit skrivebord hvor du tegner, så kan et stort, lækkert skrivebord være en god idé. Og hvis du læser meget, kan det være at du skal investere i en dejlig lænestol.
  • Sørg for at lave et eller flere steder hvor der er plads til at flyde ud. Anskaf dig fx. en masse bløde puder til din seng. Det er sådan noget der skaber hygge og stemning på et værelse.
  • Tænk anderledes! Det er ikke altid at IKEA møbler passer fuldstændig ind på dit værelse, så det kan være en god idé at alliere dig med en fingernem morfar eller farfar der kan fremtrylle nogle special-fremstillede møbler der passer ind på dit værelse.
  • Vær sikker på at du får din personlighed med i værelset. Et helt hvidt, clean værelse kan være rigtig fint i et bolig magasin, men lige meget hvad, er det altså ikke hyggeligt at være i.
  • For at få personlighed ind på dit værelse, kan det være en god idé at få nogle billeder op. Det skaber stemning, og man kan lynhurtigt se hvilken person du er. 
  • Et par arvestykker er også en rigtig god kilde til mere personlighed og hygge. En gammel trækiste, oldemors gamle skab, det hele er med til at skabe en hyggelig atmosfære. Det med at have noget som ingen andre har, det er altså noget helt specielt.
  • Vær ikke bange for at male og ændre noget!
  • Tænk over at du ikke bare placere alle møblerne oven i hinanden på dit værelse. Det kommer til at virke rodet. Så hold møblerne fri fra hinanden så der er luft i rummet.
  • Ryd op og hold orden. Skaf dig nogle kasser eller lignende, hvor du kan ligge alle dine ting som du bruger til hverdag, men som ikke er vildt pæne at kigge på.
  • Detaljer, detaljer, detaljer! Det er detaljerne der fuldænder et rum. Vælg detaljerne med omhu, og tænk "out of the box". Sæt postkort op i loftet, en stor vase på gulvet, en sjov lille lerfigur du lavede i børnehaven. Det er de små ting der gør at det er DIT værelse, og ingen andens.
  • Dog skal du også passe på ikke at "over do it". En god idé kan være at skabe stileben. Det vil sige en samling af ting, der beskriver dig og din stil. Så i stedet for at sprede aaaaaalle dine pynteting ud over hele værelset, så vælg dine yndlings ud, og stil dem i små grupper.
Det var det jeg havde for nu. I er meget velkomne til at stille spørgsmål, og jeg vil også gerne hjælpe hvis der er nogle der har problemer med at få indrettet jeres værelser.

Hvad synes I om denne slags indlæg?
Skal jeg lave flere af dem?

Kyyyyyyyys<3

Husk at like mig på facebook lige HER!!

4 kommentarer:

  1. Virkelig godt indlæg! Det virker som om du har meget styr på indretning.
    Vil med glæde se dit værelse :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo tak! Jeg har jo ikke "professionelt" styr på indretning, men jeg har gjort mig en masse tanker omkring det, da det er noget jeg interessere mig meget for!
      Hold øje med bloggen i morgen, hvis du vil se billeder fra mit værelse!:-)

      Slet
  2. Fedt indlæg, som gav mig virkelig meget inspiration!
    Jeg kunne rigtig godt tænke mig at se dit eget værelse, og så kunne du eventuelt forklare hvorfor du har indrettet det som du har :-)

    Kys www.sofieecarolinee.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for rosen!
      Og tak for den lille idé angående indlægget om mit værelse. Det var ikke noget jeg selv havde tænkt på, men det kommer selvfølgelig med. Tak!
      Knus<3

      Slet