tirsdag den 19. marts 2013

Frozen Yoghurt


Dette var nok noget af det bedste og hyggeligste jeg har fået længe! Konceptet var enkelt; frossen græsk yoghurt med masser af forskellig topping. På den måde følte man sig ikke så usund når man spiste isen, og til gengæld kunne man så gå amok med en masse lækker topping. Vi fik det i fredags da jeg holdt fødselsdag, og alle var meget begejstrede!
Det var virkelig enkelt at lave, og perfekt til en tøse-middag!

Græsk yoghurt (anden yoghurt kan sikkert også bruges)
Kornene fra en vaniljestang
Sukker (det er smag og behag hvor meget der skal i)
Evt. lidt citronsaft
Topping (jeg brugte: M&Ms, daim, oreos, hakkede mandler, mango, ananas, blåbær og chokoladesovs)

  1. Yoghurten røres grundigt sammen med vanilje, sukker og evt. lidt citronsaft, indtil sukkeret er helt opløst.
  2. Puttes i fryseren et par timer, til den har den ønskede konsistens. Husk at røre i den en gang hver halve time, for at undgå krystaller.
  3. Server med toppingen serveret i forskellige skåle, så man selv kan bestemme hvad man vil have på.
De første gaver skulle gerne komme på bloggen i morgen, og jeg glæder mig til at vise jer dem!

This was the dessert at my girl-birthday friday.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar