fredag den 16. august 2013

Quick, Easy & Healthy Oatmeal Crumble


Kender i det, hvor man sidder en eftermiddag og har lyst til noget nemt og lækkert, der samtidig er sundt? Så prøv den her opskrift! Det tager 5 minutter at forberede og smager SÅ godt, samtidig med at det er sundt. Jeg brugte nektarin, æble og hindbær som "frugt-fyld", men man kan bare bruge hvad køleskab og fryser gemmer på.

Jeg vil smutte hurtigt igen, for jeg skal på arbejde her klokken 18:30. Når jeg har fri klokken 10 smutter jeg direkte op til en af mine veninder, sammen med de andre tøser fra klassen. Arbejde skal overståes, men resten af aftenen skal nok blive hyggelig.
Hvad laver I sådan en fredag aften?

Opskrift til 1 person:
1/2 æble
1/2 nektarin
1 håndfuld hindbær (frosne eller friske)
2 spsk. havregryn
3 spsk. vand
et nip salt
  1. Skær æble og nektarin i små tern.
  2. Bland det med hindbærene i et lille ildfast fad (hvis hindbærene er frosne, skal de tøes først)
  3. Put havregryn, vand og salt i en lille skål, og giv det 30 sek. i mikroovnen så det bliver til havregrød.
  4. Fordel havregrøden over frugten.
  5. Bag ved 200 grader i ca. 15 min. eller til havregrøden er sprød og gylden, og frugten bobler i kanterne.
  6. Lad den køle let af og server evt. med en klat skyr ovenpå.

7 kommentarer:

  1. Ej hvor lækkert! Det må jeg prøve! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det smager i hvert fald skønt :-)

      Slet
    2. Her er mit forsøg med din opskrift. Mand det smagte godt! :) (Jeg har naturligvis linket til din blog). :)

      http://soesterskoekken.wordpress.com/2013/08/18/sund-havregrodscrumble-med-frugt-og-baer/

      Slet
  2. Hvad gør man hvis man ikke har en mikroovn? så er det vel bare i ovnen, men hvor lang tid ca.? :)) - lyder så lækkeet og skal helt sikkert prøves !! :))
    sisepuedee.blogspot.dk
    -Milla

    SvarSlet
    Svar
    1. Havregrøden der skal fungere som crumble kan du bare lave i en gryde på komfuret, hvor du koger den til det har konsistens som havregrød. Kagen skal bages i ovn og ikke mikroovn, så det burde ikke være et problem :-)

      Slet
  3. Årv hvor lækker!

    Huge hugs http://www.gittemary.com/
    https://www.facebook.com/ThePictureOfMary
    http://www.youtube.com/Gittemary

    SvarSlet