torsdag den 12. september 2013

Berlin Day 4



























Hver dag når vi gik til U-bahn'en, så vi de små sjove døre, og på vores sidste "rigtige" dag i Berlin fik jeg endelig taget billeder af dem. Da vi så kom til U-bahn stationen legede Magnus og jeg lidt med lukkertiden på vores kameraer, for at fange bevægelsen af et tog. Vi har samlet set brugt mange timer i U-bahn, så det er et motiv, der er blevet fotograferet en del! Nå, første stop på dag fire var Rittersport-butikken. På vejen dertil blev det til lidt vindues-kig på seje biler og fotografering af flotte husfacader. Rittersport lå ikke så langt fra Unter Den Linden, så vi var klart i den finere del af Berlin - og det kunne man se! I Rittersport fik de af os, der havde lyst, lavet vores egen plade chokolade (jeg lavede en hvid med mandler, tranebær og kakaonibs - mums!), og mens vi ventede på at de størknede fik vi handlet og spist en masse chokolade. Jeg havde i hvert fald chokolade med hjem til hele min familie... Efter det var der igen afsat tid til shopping, så vi tog ind til Kurfürstendam igen, og slentrede op og ned ad den store gade med poser, kameraer og store smil. Vejret var fuldstændig fantastisk, så med bare ben og solbriller nød vi en kold Frappucino fra Starbucks. Det var perfekt! Den sidste aktivitet var et besøg på det Olympiske Stadion, hvor vi på en guidet tur fik set både tribuner, banen, VIP rum, forskellige lounges, omklædningsrum og stadions eget lille kapel, der var belagt med ægte bladguld. Det var monster varmt, og vi var trætte og ømme i arme og fødder, men det var nu alligevel spændende at se det store sted, og høre forskellige små anekdoter. Da det var vores sidste aften inden vi skulle hjem, stod aftensmaden på fælles restaurant-besøg på en lille, lækker italiensk restaurant med gode pizza'er og pasta-retter. Endnu en gang blev der hygget på hotelværelserne til sent om aftenen, for den sidste tid i Berlin skulle nydes! Ingen ville hjem...!

4 kommentarer:

  1. Skønne billeder! Vil så gerne selv til Berlin en dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også en spændende by, med flotte steder og gode shopping-muligheder! Og tak for rosen af billederne:-)

      Slet
  2. Hej marie, tusind tak for det fine cover jeg vandt i din giveaway!
    Jeg har lavet et indlæg omkring det, og bla. linket din blog - Ville være super glad hvis du evt. gad at læse det. Knus¨

    http://cirkee.blogspot.dk/2013/09/lucky-me.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har set indlæget, og det er rigtig fint. Tak for link, og jeg er glad for at du er glad for dit cover :-)

      Slet