tirsdag den 24. september 2013

Veggie Pancakes



Da jeg var hjemme ved min veninde og spise, sammen med min familie, serverede hendes mor nogle lækre grøntsagspandekager fra en vegetarisk kogebog. Jeg fik ikke den præcise opskrift, men kastede mig i stedet selv ud i projektet. Og hvis jeg selv skal sige det, så blev de ret gode. Vi spiste dem sammen med kylling, hummus og salat, men hvis man er vegetar eller bare ikke har lyst til kød, er de tilpas mættende til at man kan spise disse som det eneste - udover grøntsager, selvfølgelig. 

Opskrift til ca. 30 små pandekager
5-6 pastinakker
5-6 gulerødder
7-8 kartofler
2 æg
4-5 spsk. mel (jeg brugte hvedemel, men vil næste gang forsøge mig med noget fuldkornsmel)
evt. lidt mælk
2 tsk. paprika
salt og peber
  1. Skræl og riv pastinakker, guelrødder og kartofler.
  2. Rør dem sammen med æg, mel og evt. lidt mælk med en gaffel. Det skal være en ret tyk masse.
  3. Tilføj paprika, salt og peber.
  4. Steg dem ved svag til middel varme til de er faste og lysebrune. Vend dem og steg dem til de også er lysebrune på den anden side.
  5. Server dem lune, til det du nu har mest lyst til.
TIP: Hvis der er rester, kan de sagtens gemmes et par dage i køleskabet, og kan med fordel tages med i madpakken!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar