søndag den 20. oktober 2013

Pear & Goatcheese Salad



Forrige lørdag tog jeg tidligere hjem fra min mormor og bedstefar, fordi jeg skulle på arbejde. Derfor var der ingen hjemme, og ingen mad, da jeg kom hjem. Heldigvis var jeg forberedt, og vidste at køleskabet kun indeholdt få ingredienser som rugbrød, pærer, og gedeost. Så på vejen hjem fra arbejde cyklede jeg forbi Rema1000 og købte salatmix og valnødder, og vupti(!) - så var der lækker salat! Som i virkelig, virkelig lækker salat! Ikke for tung, men stadig mættende, og med ingredienser, der komplimenterede hinanden utrolig godt. Salaten er hoppet direkte ind på favorit-listen, og skal helt sikkert laves igen! Derudover tog det ingen tid, så der er ingen undskyldning for ikke at afprøve den her salat!

Opskrift til 1 person (som hovedmåltid):
3 håndfulde salatmix
1 lille pære
3 cm. af en "rulle" gedeost
5 valnødde kerner
1/2 skive rugbrød
Dressing:
1 tsk. olivenolie
1 tsk. balsamico eddike
1/2 tsk. akaciehonning
peber
  1. Skær rugbrødet i små tern, og put det i ovnen ved 170 grader til brødet er helt sprødt.
  2. Skyl og tør/slyng salaten, og læg det i en skål eller på en tallerken.
  3. Fjern kernehus i pæren og skær den i tynde skiver.
  4. Skær gedeosten i små stykker
  5. Hak eller bræk valnødderne en smule.
  6. Rør dressingen sammen - smag til med peber.
  7. Fordel pære, gedeost, sprøde rugbrødscroutoner og valnødder over salaten, og slut af med at hælde dressingen over.

2 kommentarer:

  1. Nøj, hvor ser det bare lækkert ud! :o)
    Kig gerne forbi ♥ -

    Knus Michelle Eckert ♥
    http://giveyourdaycolors.blogspot.dk/

    SvarSlet