torsdag den 31. oktober 2013

Pesto Pasta & Chicken


Den her ret er et kæmpe hit hjemme hos os, og Malthe (der kan være ret kræsen) jubler når denne ret bliver sat på bordet. Den går under navnet "Maries pasta ret", fordi det var noget jeg lavede en dag. Specielt opfindsomt eller kreativt vil jeg måske ikke sige det er, men jeg må give Malthe ret; det smager virkelig godt!

Opskrft til 5 personer:
500 g. kyllingebryst
salt & peber
2 pakker frisk pasta (jeg mener der er 200 eller 250 gram i hver pakke)
1/2 - 1 glas pesto (alt efter hvor glad du er for pesto)
1 pose pinjekerner (jeg mener der er 50 gram i)
frisk parmesanost
basilikum
  1. Skær kyllingebrysterne i mundrette stykker, og steg det på en pande til det er gennemstegt. Krydr med salt og peber.
  2. Rist pinjekernerne gyldne, riv en passende mængde parmesanost og hak basilikum. Put i hver sin skål.
  3. Kog pasta efter anvisning på pakken.
  4. Bland pasta, kylling og pesto.
  5. Server med en bunke grøntsager eller salat, og pinjekerner, parmesan og basilikum i hver deres skål ved siden af, så man har mulighed for selv at bestemme mængden.
Har I lagt mærke til den nye header?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar