fredag den 22. november 2013

Basil Pesto


Super let og lækker pesto, der er det perfekte tilbehør til stort set alt. Jeg bruger det ofte sammen med kylling og pasta, da jeg synes det giver en masse smag, til nogle ellers lidt neutrale fødevarer. Jeg har ofte brugt købt pesto, men laver det nu selv, så ofte, som jeg har tid. Jeg tyer stadig til den købte slags en gang imellem, men den hjemmelavede er klart at foretrække. Prøv det!

Opskrift til ca. 1/2 almindeligt syltetøjsglas:
50 g. pinjekerner
en god håndfuld frisk basilikum
2 spsk. revet parmesanost
1 fed hvidløg
1 dl. oliven olie
citronsaft
salt & peber
  1. Pinjekernerne ristes let for at få det optimale ud af smagen.
  2. Det hele (bortset fra citronsaft, salt og peber) smides i en blender og blendes til en cremet masse. 
  3. Der smages til med citronsaft, salt og peber, og det hældes i en lukket beholder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar