søndag den 3. november 2013

HAPPY BIRTHDAY MUM



I dag fylder min kære mor 40 år. Dagen bliver brugt i Milano, for hun ville hellere rejse end holde stor fest. Det er meget karakteristisk ved min mor. Hun bryder sig ikke om for meget opmærksomhed, men vil hellere opleve verden sammen med mig, mine brødre og min far. Det gør mig bestemt ikke noget, for jeg vil også meget gerne opleve en masse sammen med dem. Jeg er nok mere familie-menneske end de fleste 15-årige, og der er ikke nogle mennesker, som jeg holder så meget af at være sammen med, som min egen familie.

Min mor er det rareste, kærligste, mest omsorgsfulde og positive menneske jeg kender. Hun er den der kender mig allerbedst, og den der kan mærke hvordan jeg har det, uden at spørge mig. På samme måde kan jeg fornemme hendes sindstilstand uden at snakke med hende. Det gør os begge enormt sårbare, da vi påvirker og mærker hinanden, men det gør os også tætte og skaber et bånd mellem os, som jeg ikke oplever med nogen anden. Selvom jeg efterhånden er højere end hende, er hun altid klar med de bedste mor-knus, der er ligesom dem jeg fik, da jeg var lille og havde slået mit knæ. Jeg har ikke brug for hende til at puste på mine sår længere, men jeg har stadig brug for hende til at trøste mig, når teenage-livet bliver lidt for meget, og så er hun der. Altid. Og heldigvis for det, for jeg ville aldrig klare mig uden.

Stort tillykke med dagen mor!

1 kommentar:

  1. Tillykke med din mor - hun lyder ganske skøn, akkurat som jeg også synes min egen er (:

    - Anne

    SvarSlet