mandag den 16. december 2013

Christmas Cookies





Brunkager, kokoskranse og honningkager i lange baner. Det er kun jul én gang om året, så når højtiden er over os, gælder det om at få bagt alle de lækre småkager! Alle disse er yndlings-kagerne i de forskellige kategorier, og opskrifter der altid giver glade børn og voksne. Opskrifterne fik i sidste år, men her får i billeder i lidt bedre kvalitet.
Kokoskransene er min families version af de klassiske vaniljekranse. Vi har aldrig bagt de originale, men denne version med kokosmel er en fast del af vores julegodte-repertoiret. De er sprøde og smager uden tvivl af jul!
Brunkagerne er Mette Blomsterbergs opskrift, som sidste år hoppede direkte op blandt julesmåkage-favoritterne, på trods af mange år, hvor jeg ikke brød mig om brunkager. Når jeg tænker over hvilken slags brunkager jeg smagte (de billige fra supermarked) er der ikke noget at sige til at jeg ikke brød mig om dem, men denne hjemmelavede slags med pistacienødder, mandler og appelsinskal vælter kegler!
Sidst men ikke mindst har vi honningkagerne, der er fra en kogebog med juleopskrifter. De smager både sødt af honning og jule-krydret af kryderier som kanel, nelliker og ingefær. De er simpelthen så lækre, og så er det utrolig hyggeligt at stikke dem ud og pynte dem med glasur, mens kalenderlyset er tændt og der er julemusik i luften.

Har I fået bagt lækre julesmåkager? Hvis I har en favorit, må I gerne dele opskriften!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar