lørdag den 21. december 2013

Christmas Inspired Müsli



Yay! I går fik jeg juleferie! Desværre starter jeg min ferie ud med at være lidt småsyg, så i dag skal vist bare bruges på at tulle rundt herhjemme og få ordnet diverse juleting. Den her müsli smækkede min mor, og til dels også mig, sammen i morges. Vi manglede müsli og der var julede ting som dadler og tørrede abrikoser i skabene, så müslien blev dermed en smule juleinspireret. Måske tjekker jeg ind senere i dag? God ferie!

Opskrift til et stort, fyldt glas
3-4 spsk. honning
2-3 tsk. kanel (kan udelades, men så forsvinder det julede lidt)
7 dl. grovvalsede havregryn
1,5 dl. solsikkekerner
1,5 dl. hørfrø
1,5 dl. sesamfrø
1,5 dl. rosiner
10 dadler
10 tørrede abrikoser
  1. Honning varmes op på en pande sammen med kanel til det er flydende
  2. Havregrynene puttes på panden og ristes let.
  3. Hæld havregrynene i en stor skål.
  4. Rist solsikkekerner, hørfrø og sesamfrø en smule, og hæld også det ned til havregrynene.
  5. Tilføj rosiner.
  6. Klip eller skær dadler og abrikoser i mindre stykker, og bland også dem i müslien.
  7. Lad det køle helt af, inden det hældes i et tætsluttende glas.

2 kommentarer:

  1. Tørrede tranebær og lidt kardemomme ville sikkert også give et juletouch, det ser godt ud.

    - Anne

    SvarSlet