tirsdag den 10. december 2013

Coffee & Cocoa Latte




Det er efterhånden rigtig koldt udenfor, og jeg drikker flere og flere varme ting, men jeg holder mig dog til en kop kaffe om dagen. Jeg er kun 15, så jeg må hellere holde min koffein-afhængighed på et minimum. Sidste år fik jeg fremtryllet både en chai latte og en kaffe latte, og nu har jeg så lavet en blanding af varm kakao og kaffe latte. Den smager skønt, og er noget så hyggeligt at varme sig med på en kold eftermiddag.

Opskrift til 1 person:
2 tsk instant kaffe
1 tsk ægte kakaopulver
evt. 1/2 tsk. sukker eller sødemiddel
1/2 krus kogende vand
1/2 krus mælk
Pynt: et drys kakao og en lille smule (vanilje)sukker

  1. Kaffe, kakaopulver og evt. sukker/sødemiddel blandes i et krus.
  2. Det kogende vand hældes over, og der røres rundt.
  3. Varm mælken i mikro'en eller i en gryde. Den skal ikke koge, men blive meget varm.
  4. Pisk mælken med en mælkeskummer, til der bliver dannet en passende mængde lækkert, tykt mælkeskum. Hvis du ikke har en mælkeskummer, kan du piske i mælken med et piskeris.
  5. Hæld den varme mælk ned i kaffen. Rør forsigtigt - pas på ikke at slå luften ud af skummet.
  6. Drys med kakao og en smule sukker.
  7. Tænd stearinlys, find en god bog, begrav dig i tæpper og dyner, og nyd den lækre kaffe-drik.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar