tirsdag den 10. december 2013

Workout Update

Billeder fra Google og tumblr

Jeg har kastet mig på sofaen, fuldstændig smadret efter en omgang Tae-Bo med min veninde Ane. Hold nu op hvor vi svedte! Instruktøreren råbte og skreg, så vi blev virkelig presset til det yderste! Det var en time med høj puls, kombineret med styrkeøvelser, så jeg skal nok blive dejlig øm til imorgen, hvor jeg også skal til cirkeltræning... Det bliver interessant! Jeg er rigtig glad for at jeg får prøvet nogle af de hold af som mit fitness center tilbyder, for man bliver altså bare presset på en helt anden måde. Jeg har nu prøvet Tae-Bo og cirkeltræning, og begge hold er nogle jeg gerne vil på igen! Styrketræning med vægte og på maskiner er fint nok, men at blive presset og forpustet på denne måde i en hel time, giver altså noget andet!

For tiden forsøger jeg at træne omkring 5 gange om ugen, men jeg øver mig også i at acceptere hvis jeg "kun" når 4 gange, hvis der kommer arbejde, lektier, sygdom eller arrangementer i vejen. Når jeg træner gør jeg hvad jeg har lyst til, men tænker over at jeg både får trænet alle muskler igennem og får lavet konditionstræning. Det hjælper mig tit at lægge en plan for hvornår jeg skal arbejde, være sammen med folk, lave lektier, træne osv. for en uge af gangen, for på den måde at kunne overskue og nå det hele. Når jeg planlægger ugens forløb ligger jeg træning ind 5-6 gange, for så er der plads til aflyse 1 eller 2 gange træning, uden at der sker noget ved det. Sådan fungerer det bedst for mig. 

Træningen er stadig ikke for at jeg skal tabe mig, og det har det aldrig været. Jeg har et ønske om at være den bedste version af mig selv. Det indebærer en funktionel og stærk krop, og det giver træningen mig. Derudover er det mit frirum, og det giver mig mere energi og overskud!

Hvordan ser jeres træningsrutiner ud?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar