søndag den 22. december 2013

Year 2013: October

 Emma og jeg fangede smagen af efterår i en omgang boller i oktober. De var simpelthen så lækre, så smut forbi opskriften HER, selvom det ikke længere er efterår. Jeg lover at de også fungerer som vinter-boller.


Jeg besøgte København for at se landskamp sammen med min familie i oktober, og vi havde en dejlig dag i byen, hvor vi gik langs søerne, besøgte Café Norden og kiggede lidt i butikker på Strøget, inden det blev tid til landskamp mellem Danmark og Italien. Der er flere billeder fra København HER

En aften i oktober var jeg alene, og lavede derfor den BEDSTE salat til mig selv. Tjek den ud HER

Vi tømte mine bedsteforældres loft i oktober, og det var virkelig morsomt at se alle de ting, der blev slæbt ned. Der blev fundet en masse gammelt tøj, bøger, legetøj og ikke mindst møbler til både at lave en stue og et soveværelse. Naboerne må have kigget lidt, da der blev opstillet møbler i forhaven..!

På mine bedsteforældres loft fandt jeg nogle både kiksede og cool 80'er bukser!






Så blev det efteråsferie og vi var i sommerhus med 3 af mine forældres vennepar fra seminarie-tiden og alle deres børn. Det var 4 rigtig hyggelige dage, hvor der blev spillet en masse fodbold, gået ture, lavet bål, plukket æbler og pærer, lavet kastanjedyr og en masse andet. Det er fast tradition at vi er på den tur, så det skal vi også næste år.

En af dagene i sommerhuset blev også brugt på pileflet, og her fik jeg flettet en lille, fin og skæv kurv, som jeg er meget stolt af.

I oktober havde jeg endelig sparet penge nok sammen, og købte derfor en Eames RAR gyngestol - mit ultimative drømmekøb. Jeg er sindsygt glad for den, og den er uden tvivl det smukkeste møbel på mit værelse.

Sidst, men ikke mindst, var der emneuge og musical på skolen, hvor jeg brugte en uge på at klistre palietter på bodystockings.

Der var meget forskelligt vejr i oktober! Der var den vildeste storm, det fineste efterårsvejr, den smukkeste morgenhimmel og diset vejr på motionsdagen. Rasmus' børnefødselsdag var en stor eksplosion af avispapir, men drengene hyggede sig vist - der blev i hvert fald spist meget pizza! Kamilla og jeg havde en rigtig hygge-dag, hvor vi bagte de BEDSTE brownie cupcakes og drak the - det var dejligt! Så stod oktober selvfølgelig også på en del aftenvagter, hvor jeg vaskede op til den helt store guldmedalje. Og så fandt jeg et billede fra stadion på min instagram! 

1 kommentar:

  1. Alt for lækkert indlæg, hold nu op!
    - Er helt vild med den stol, du har fået købt dig :o)

    Glædelig jul, knus Michelle Eckert ♥
    http://giveyourdaycolors.blogspot.dk/

    SvarSlet