fredag den 20. december 2013

Year 2013: September





  I september tog jeg til Berlin med min klasse. Vi kørte til den tyske storby med bus og var afsted i en uge. Det gav os tre hele dage til oplevelser og aktiviteter, og vi nåede både museum, sejltur på Spree, en gåtur for at se de turistatraktioner man "skal" se når man er i Berlin, Zoologisk Have, akvarim, shopping, besøg i Rittersportbutik og det Olympiske Stadion. Samtidig var der også masser af tid til at hygge os, grine, fjolle rundt, drikke starbuckskaffe og slappe af på hotellet. Det var den fedeste tur, og ingen af os ville hjem da ugen var omme! Selv den lange bustur var helt okay i godt selskab. Hvis I vil, kan I gå ind og se en masse mere om vores tur, samt de ting jeg købte, HER


 Derhjemme bagte jeg virkeligt lækre grøntsagspandekager til aftensmad, og den opskrift kan I finde HER

 Jeg fik købt et fint gevir til min billedvæg....

 ... samt flotte, gamle platter fra genbrugen

En morgen i september var der den smukkeste himmel, så jeg skyndte mig ud for at tage billeder!

I september var det også marathon-tid, og jeg var ude og heppe på min far og moster, da de løb HCA Marathon

Endelig blev min billedvæg færdig, efter at projektet var blevet sat i gang tilbage i juli eller august. Min bedstefar hjalp med at sætte alting op, og jeg er så glad for resultatet! Den blev lige som jeg ville have den!

I september fik jeg også bagt en virkelig, virkelig god cheesecake, der næsten kan spises uden dårlig samvittighed. Hvis det lyder som noget, så kig forbi opskriften HER

September var noget koldere end den foregående måned august, så jeg drak rigtig meget kaffe, brugte rigtig meget tid foran brændeovnen og spiste den første portion risengrød. September er efterår, efterår er æbler og jeg var med til æble-dag hos Kamilla og hendes familie, hvor der blev lavet æblemost og æblekager - virkelig hyggeligt! Jeg var også i Odense to gange i august; først med Emma og så med min mor, hvor jeg gav brunch på Kræz - nom nom! På trods af koldere vejr, var der også dage med solskin, og de blev bl.a. brugt på fodboldbaner, når mine brødre spillede hjemmekampe. Træning var der selvfølgelig også en del af i september.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar