søndag den 23. februar 2014

Bilka Workout Gear



For tiden er kettelbells og TRX'en nogle af mine foretrukne midler til effektiv styrketræning. Jeg håber meget på at der på et tidspunkt kommer hold i mit fitnesscenter med disse to ting, men indtil videre må jeg bare anvende det selv, og det er skam også fint nok. 

TRX'en er super effektiv til at træne hele kroppen. Man træner med sin kropsvægt, og arbejder dermed med stabilitet og balance, samtidig med at man træner den valgte muskelgruppe. I indlægget HER viser jeg i en video en af mine yndlings TRX øvelser, der er super effektiv for hele core-muskulaturen, altså mave/ryg. Det er vigtigt at have en stærk core for at undgå skader. At have en stærk core betyder meget for holdningen, og dermed kan også rygproblemer forebygges ved opbyggelsen af en stærk og stabil "midte". Jeg har oplevet at min holdning er blevet markant forbedret siden jeg begyndte at fokusere meget på at få trænet min mave, lænd og ryg. Jeg har stadig tendens til at falde sammen når jeg sidder ned, men til gengæld har jeg lettere ved at rette mig op igen når jeg kommer i tanke om det. Uden at det føles unaturligt. TRX'en bruges selvfølgelig også til en masse andet, og det er som sagt muligt at træne hele kroppen med den, men det er særligt coretræningen jeg anvender den til.

Kettlebells anvender jeg kun til én enkelt øvelse - men det er tilgengæld min ultimative favorit for tiden! Det er sumo squats, hvor jeg anvender en 10 kilos kettlebell. Den fungerer både som ekstra belastning, men også som en reminder om at jeg skal holde ryggen rank. Hvis jeg ikke gør det, er kettlebell'en nemlig noget sværere at håndtere og få med op igen. Vi lavede sumo squats til cirkeltræning hvor vi anvendte vægtskiver, men jeg synes faktisk at det fungerer noget bedre med kettebells. 

Problemet ved træningsudstyr er prisen. Særligt en TRX er utroligt dyr, hvis man vil have den originale. Og her kommer Bilka ind i billedet. De forhandler nemlig sportsudstyr til en meget, meget fair pris. Både kettlebells og TRX (kaldet multitræner) er fra Levevis, som kan købes I Bilka. Jeg overvejer stærkt at anskaffe mig en multitræner/TRX, så det er muligt at træne hele kroppen igennem der hjemme, hvis jeg ikke har tid til at smutte i fitness. Hvis man har lidt mere plads end jeg, sælger Bilka faktisk også store træningsmaskiner som fx. romaskiner! Jeg drømmer personligt om et hus, der er stort nok til at jeg kan indrette mit eget lille "home-gym". Det skulle ikke være stort, men der skulle være et par maskiner, bænke og vægte. Forhåbentlig vil den drøm en dag blive en realitet, men det kan jeg jo ikke vide noget om nu. Jeg må nøjes med at drømme!

Dette indlæg er sponsoreret

Ingen kommentarer:

Send en kommentar