tirsdag den 25. marts 2014

Hideaways Travel

Jeg har før givet udtryk for at jeg nyder at rejse. Der er ingen tvivl om at det er noget af det bedste jeg ved. Om det så er 4 dage i en storby, 14 dage ved en lækker strand eller en måneds rundrejse, så er jeg på! I mit 16-årige liv er det da også blevet til en del rejser, og jeg er virkelig glad for at det har kunnet lade sig gøre. Jeg er så priviligeret at have en familie, der også ønsker at se verden, og det er derfor en mulighed for mig at rejse så ofte som jeg gør. Der er så mange spændende og forskellige steder rundt om i verden, og jeg ville gerne se det hele. 

Den første udlandsrejse var da jeg som 3-årig var 3 uger i USA med mine forældre. Det er mange år siden, og jeg husker ikke det hele, men de brudstykker jeg husker, står til gengæld rimelig klart. Vi rejste med telt (ja, det gjorde vi faktisk!), og det var her vi blev forelskede i det store land med de mange muligheder.

Den næste rejse jeg var på var et par uger på Kreta med min mor, far, lillebror, mormor og moster. Min bedstefar kunne ikke komme med, og min mindste lillebror var ikke født. Jeg var 5 år, og det, der gjorde størst indtryk på mig var det lyserøde hotel, vi boede på. 

De næste år blev det til en del charter-agtige ferier om sommeren. Italien, Ungarn og Malta var de lande jeg fik besøgt. Efterhånden blev mine brødre og jeg også så gamle at vi kunne tage på storbyferier, så vi tog flere ture til Hamborg og en enkelt til Berlin.


 I oktober 2010 drog vi igen mod USA. Denne gang var vi 5, og vores hjem blev opgraderet fra telt til camper. Vi kørte rundt i Florida i 27 dage, og afsluttede turen med en lille uge i New York. Det var en fuldstændig fantastisk tur, der bød på både strande, forlystelsesparker, dyreliv og storbyfeeling. Vi blev alle dybt betagede, og snakkede allerede om næste tur på vejen hjem.

Sommeren efter USA tog vi til Mallorca. Her boede vi på et landsted vi havde lejet, og havde 14 skønne dage i selskab med mine bedsteforældre, moster og min mors kusine. På Mallorca var der sol og middelhavsstemning, og det var bare rigtig, rigtig afslappende.

Min første rejse til et nordisk land havde jeg samme efterår, da vi tog 5 dage til ødemarken i Sverige. Her lånte vi min mors kollegas sommerhus, og brugte nogle dage på at gå lange ture, plukke blåbær og lede efter elge i de svenske skove.

Den sidste store rejse jeg har været på var USA i sommers. En tur, der har været nævnt mange gange her på bloggen, og som jeg nok aldrig bliver træt af at snakke om. Det var fantastisk og jeg ville uden tvivl sætte mig ind i flyveren med det samme hvis jeg fik muligheden!


I takt med at jeg er blevet ældre er jeg blevet meget glad for storbyer, så jeg var begejstret da jeg tog på skolerejse til Berlin, og til Milano med min familie. Millionbyerne er spændende, og jeg glæder mig meget til jeg til sommer skal til London med min mor!

Hvis I har fået lyst til at rejse efter mine små rejseberetninger, kan I kigge forbi Hideaways. Her er mange lækre rejser til forskellige europæiske lande. Både storbyferier, ferier i vandkanten, med børn og uden børn, eksklusive ferier og vandre ferier.

Dette indlæg er sponsoreret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar