onsdag den 21. maj 2014

GODmorgenmad


Det er længe siden I har fået en opskrift på havregrød, og det må vi hellere gøre noget ved! Havregrød er nemlig stadig min favorit morgenmadsspise - uden tvivl! Når jeg, som her, tilføjer en masse nødder, kerner og frø bliver det bare endnu bedre, og sommerbær sætter prikken over i'et. Jeg blander altid min havregrød aftenen inden den skal spises, og sætter den så i køleskabet natten over. Om morgenen skal jeg så blot tage skålen ud af køleskabet, give den 2 min i mikroen, og så toppe den med topping, som jeg også har forberedt aftenen før. Det sparer tid, men giver mig stadig mulighed for lækker morgenmad! Win!

Opskrift på havregrød med nødder, kerner og frø til 1 person:
1/2 dl. havregryn
1 tsk. kokosmel
1 tsk. hørfrø
1 tsk. solsikkekerner
1 tsk. græskarkerner
1 tsk. hakkede mandler
1 tsk. hakkede hasselnødder
1 tsk. hakkede valnødder
et nip salt
et nip vaniljepulver
1 1/2 - 2 dl. vand
5-10 hindbær, most

  1. Bland alle ingredienser, pånær hindbær, og sæt den i køleskabet natten over (eller lav den med det samme, hvis du ikke forbereder din morgenmad aftenen før)
  2. Rør i grøden, og giv den 2 minutter i mikroen.
  3. Rør grøden igennem igen, og top med moste hindbær. 
  4. Spis og nyd!

2 kommentarer:

  1. Det skal prøves, ser vildt lækkert ud!
    isabella-jl.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vil jeg anbefale, det er en rigtig lækker start på dagen!

      Slet