fredag den 23. maj 2014

Home Workout: Tricep Dips



Her en øvelse til "mormorarmene", altså bagsiden af armene, også kaldet triceps. Find dig en stol/bænk, der er ca. i knæhøjde, og sæt hænderne på kanten. Lad dig køre langsomt ned til dine albuer danner en 90 graders vinkel, og stræk dig så langsomt op igen. Spænd i mave, ryg og lår, så du holder dig så ret som muligt, mens øvelsen udføres. Lav 10-15 gentagelser og 3 sæt.

Øvelsen kan gøres sværere ved også at have benene på en stol, eller ved at tage en vægtskive med, så du har nogle flere kilo at flytte rundt på. Øvelsen kan også gøres lettere, ved at bøje benene.

1 kommentar:

  1. Vi laver den sommetider til karate i vindues-karmene med en partner til at holde benene. Jeg er herre dårlig til det grundet en gammel skulder-skade. Men det var da i grunden en god (og simpel) idé til at få det trænet op. Jeg foretrækker klart trænings-øvelser hvor man stort set kun behøver egen krop. Ikke den store fan af fitness maskiner her, nope. Så det er en fin lille blog-serie, denne her. Tak for det :)

    // Janni aka Gulde <>< Gulde.dk

    SvarSlet