mandag den 14. juli 2014

Avocado Chocolate Mousse



En gang imellem er det bare chokolademousse der skal til. Men måske uden al den sukker og fløde? I så fald er det denne mousse lavet på avokado, der skal til. Man kan på ingen måde smage avokadoen, men den bidrager med den silkebløde og cremde konsistens. Jeg rynkede lidt på næsen af denne "opfindelse", da jeg mødte den de første par gange, men efter jeg selv afprøvede den, må jeg indrømme at jeg er blevet hooked! Jeg lavet det ofte - også til morgenmad!

Opskrift på Avokado Chokolademousse til 1 person:
1/2 moden avokado
2 spsk. skyr
1 spsk. kakao
et nip salt
vand
lidt honning, sirup, sukker, sødemiddel eller et par cm banan eller 1 blød dadel.
topping: bær, frugter, kakaonibs, nødder, frø, hakket chokolade, müsli, skyr, frugtsirup osv. osv.
  1. Blend avokadoen til ukendelighed.
  2. Tilføj skyr, kakao og et lille bitte nip salt, og blend igen til det hele er en ensartet masse.
  3. Juster konsistensen med vand, og smag til med sødning (det afhænger af hvor moden din avokado har været) og ekstra kakao 
  4. Server med dine favorittoppings (jeg er vild med jordbær, ristede hasselnødder og kakaonibs!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar