tirsdag den 29. juli 2014

Efterskole Pakkeliste


Efterskole bliver ikke bare en overvældende oplevelse, når jeg starter. Der er også enormt mange forberedelser, ting der skal pakkes, købes og gøres klar. Men faktisk så giver det mig en hvis grad af ro, når jeg skriver lister og gør klar. Det er nok min måde at forberede mig mentalt på de nye ting, der skal ske. Jeg er ikke typen, der lader stå til og pakker aftenen før, for det er enormt vigtigt for mig at have det rigtige med og er godt forberedt, så jeg føler at jeg har styr på det.
Min pakkeliste er blevet virkelig(!) lang, og I kan se den herunder. Måske I kan blive inspirerede af den hvis I selv står og skal afsted?

Tøj
Undertøj
Strømper (både almindelige og ankelstrømper)
Varme sokker
Strømpebukser
Shorts
Knælange shorts
Cykelshorts
Jeans
Jogging bukser
Nederdele
Kjoler
Toppe
T-shirts
Langærmede t-shirts
Cardigans
Hættetrøjer
Sweaters
Buksedragter
Bikini
Badedragt

Sko
Sutsko
Klipklapper
Sandaler
Sneakers
Slip ons

Værelse
Dyne + pude
Rullemadras
Sengelinned (2 sæt)
Bedrollers
Puder
Bamse
Vækkeur
Bøger
Kasser til opbevaring
Billeder
Vasketøjskurv/pose
Tæppe
Bøjler
Krus + ske + gaffel
Nescafé + the
Forlængerledning med flere stik
"Pynteting" (planter, nips, bordspejl, plakater osv.)

Elektronik
Kamera + oplader + memorycards + ekstra batteri
iPhone + oplader + høretelefoner
Højtaler + oplader
Mac + oplader
Powerbank + oplader

Praktiske ting
Pung
Pas
Sygesikringsbevis (både blåt og gult)
Solbriller
Cykel
Cykelhjelm
Cykellygter
Sovepose
Liggeunderlag
Turtaske
Jakke(r) (til forskelligt vejr og alt efter årstid)
Regntøj
Gummistøvler
Skitøj (til vores Norge-tur)
Håndklæder (til krop, hår og hænder)
Viskestykker
Affaldsposer
Vaskepulver
Tape
Elefantsnot
Tegnestifter
Limstift
Saks
Drikkedunk

Sport
Løbesko
Indesko
Lange tights
Mellem tights
Korte tights
Sports bh'er
Langærmet sports t-shirt
Sports toppe
Sports t-shirts
Løbejakke
iPhone-sportsarmbånd

Skole
Skoletaske
Penalhus
Blyanter
Viskelæder
Blyantspidser
Farver
Kuglepenne
Passer
Vinkelmåler
Lineal
Overstregningstuscher
Små post its
Lommeregner
Formelsamling
Kalender

Toiletsager
Toiletpung
Større taske/net (til at transportere bade-ting fra værelset og ud til badeværelset)
Tandbørste
Tandpasta
Hårbørste
Elastikker
Shampoo
Balsam
Ansigtsrens
Ansigtscreme
Ansigtsmaske
Bodyscrub
Kropssæbe
Bodylotion
Deodorant
Solcreme
Kløestillende creme
Klorhexidin
Plaster
Vabelplaster
Skraber + ekstra blade
Vatrondeller
Vatpinde
Trusseindlæg + bind
Makeupfjerner
Makeup
Parfume
Panodil
Eventuel medicin

2 kommentarer: