onsdag den 16. juli 2014

London Day One

Meget tidligt lørdag morgen klokken 6:10 fløj min mor og jeg mod London. Vi landede i Stansted Airport halv 7 lokal tid, og tog herefter en bus mod selve byen. Og da vi steg ud af bussen, var dette hvad vi så. Vi dumpede direkte ned på grænsen mellem et finansdistrikt og et lidt mere ghetto-agtigt miljø, så der var masser af liv og en masse spændende ting at udforske. At der var masser at udforske måtte vi dog udsætte, for dagen havde et stramt program. Så efter at have sat vores baggage på vores hotel, var det afsti-afsted mod Undergrundsbanen, hvor vi købte et par croissanter og tog mod Nothing Hill.



Nothing Hill var et virkelig charmerende og hyggeligt kvarter, med masser af kant og personlighed. De farvede huse var noget af det første vi stødte på, og de var at finde over det hele!








Vi var oprindeligt taget til Nothing Hill for at tage på marked på Portobello Road (måske kender I vejen fra filmen Nothing Hill?), og vi blev bestemt ikke skuffede! Markedet var travlt, varmt, larmende og fyldt til randen med boder og mennesker langs hele vejen, men kun på den fede måde. Vi blev betaget af gammelt (og grimt) vintagetøj, flotte lædertasker og lækre madboder, hvor der blev solgt frisk frugt, lækkert brød, crêpes, tapas-ting (feta, oliven, soltørrede tomater osv.) og meget, meget andet. Det var virkelig hyggeligt at lade sig rive med, og bare følge strømmen! Det kan uden tvivl anbefales!


Da vi havde bevæget os væk fra Portobello Road Market i Nothing Hill, og egentlig var på vej videre til et andet område af byen, stødte vi på et lille bitte Farmers Market; et marked med friske, lækre råvarer og mad. Pesto, brød, ost, fisk, kød, grøntsager og frugt i lange baner. Her måtte vi ind og kigge, og smage lidt på de smagsprøver, der var. Hvis jeg boede tæt på sådan et sted, ville jeg prioritere at købe ind der.





Så kom vi til Kensington Gardens, hvor vi fik set Kensington Palace og de tilhørende haver, samt fik tid til en velfortjent frokostpause. Parken var simpelthen SÅ dejlig, hvilket i det hele taget har været gældende i alle Londons parker. På paladset var de ved at gøre klar til bryllup, og jeg kan nærmest ikke forestille mig en smukkere lokation. Haverne var også meget fine og enormt velplejede. Skønt med en lille "grøn" pause, inden vi bevægede os ud i storbyen igen.





Ude i den "rigtige" by igen, var det nu tid til lidt butiks-kiggeri. Vi gik mod Harrods på Brompton Road, og var da også inde i det kæmpe stormagasin, dog uden at købe noget. Jeg føler mig altid meget malplaceret sådanne steder med mit kamera, guidebog, bykort og andet turist-udstyr, samt praktiske påklædning. Men gaden var hyggelig, og det var sjovt bare at tulle lidt omkring og kigge på rige mennesker, dyre biler, butiksvinduer og en enkelt hestevogn.

På vej tilbage mod undergrundsbanen stødte vi på en telefonboks, hvor der ikke var et hav af asiater ude foran. Det måtte vi hellere udnytte, så vi fik også taget klassiske turistbilleder. For lidt fine er de altså, de der telefonbokse.

Sidst på dagen tog vi et smut ud til Buckingham Palace, men konstaterede lynhurtigt at vi var for trætte og hellere ville tilbage en anden dag. Så vi endte med at tage tilbage til vores eget område, spise aftensmad i hotellets hyggeligt, lille baggård og så hoppe på hovedet i seng! Vi var godt trætte, efter kun 3 timers søvn og mere end 15 timer på farten!

2 kommentarer:

  1. Det ser super hyggeligt ud, glæder mig allerede til dag 2:)
    Jeg skal også selv til London her til august og nøøøj hvor jeg glæder mig!

    isabella-jl.blogspot.dk

    SvarSlet
  2. Ser rigtig super hyggeligt ud og lækker billeder :3

    Jeg har selv været i England 2 gange, og den ene gang var jeg i London. :)
    Synes det dejligt at jeg har oplevet andet af England, end bare London, og er nok det jeg gladeste for at havde set.

    www.angiedavidsen.blogspot.dk

    SvarSlet