torsdag den 31. juli 2014

Nike Lunareclipse 4






For efterhånden et godt stykke tid siden, skrev jeg et indlæg om en overbelastning i mit skinneben. Flere gange har jeg troet at det var ovre, for så efterfølgende at få rigtig ondt efter en løbetur. Så jeg endte med at holde mange(!) ugers pause efter anbefaling fra lægen. Det tætteste hun kom på en diagnose var, at det var en overbelastning, der skulle have ro. Jeg var rigtig frustreret over det, og endte derfor med at tage få en tid hos en sportsmassør. Han masserede mit skinneben i 20 minutter, og gav mig et ØMT ben og blå mærker med hjem - samt en bemærkning om at det måske var mine sko den var galt med. Og ganske rigtigt. Efter en løbestilsanalyse fandt vi ud af at jeg pronerer - meget. Det vil sige at jeg falder indad på mine fødder når jeg lander, og mine sko har slet ikke støttet nok, hvilket til sidst har irriteret mine muskler i hele underbenet. Efter at have snakket om forskellige muligheder og prøvet en masse forskellige sko, faldt valget tilsidst på disse Nike Lunareclipse 4, som er den Nike sko, der giver bedst pronationsstøtte. I virkeligheden kunne jeg godt bruge en sko med endnu mere støtte, men dem jeg prøvede, sad ikke behageligt på min fod, hvilket selvfølgelig også er enormt vigtigt når man investerer i nye sko. De minder på mange måder om mine gamle Lunarglide, men de giver altså mere støtte, hvilket jeg har brug for. Jeg har løbet de første par ture i dem, og de lever klart op til forventningerne. Det er SÅ skønt at være tilbage i løbeskoene! Så nu krydser jeg fingre for at skaden holder sig langt, langt væk! Jeg gør i hvert fald mit, og forsøger at tage den med ro til at starte med, så jeg ikke får mig en ny overbelastning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar