fredag den 22. august 2014

12 Dage på NÅE



Speed-dating på allerførste dag


 Teambuilding og gruppebilleder med kontaktgrupperne

Smuk gåtur ved Hindsgavl Slot nær Middelfart

Bålaften

Filmaften i dansesalen

Polka som fællesaktivitet

Klippeklistre aften med nøgleringe som produkt

Fitnessboksning til linjefag

 Kreahygge på gangene. Der skulle produceres en uro til hver af gangene.


 Masser af sofa- og spilhygge


Det her er stedet, og måden, hvorpå jeg har tilbragt de sidste 12 dage, og skal bruge de næste 10 måneder. Efterskole er den bedste beslutning jeg nogensinde har taget, og jeg fortryder det ikke et øjeblik. Det har været 12 enormt sjove, spændende, grænseoverskridende, hårde og anderledes dage, hvor der har været run på fra morgen til aften. Vores program har været proppet med forskellige aktiviteter, der ikke har givet os meget tid til at stoppe op. Det har været både godt og skidt. Godt, fordi det har gjort det næsten umuligt at have tid til at savne det derhjemme og også givet os muligheden for at møde en masse nye mennesker på forholdsvis kort tid. Og skidt, fordi det har været mega-monster-hårdt. Jeg er hjemme for første gang siden jeg startede, og fuldstændig udmattet.

Billederne er blot et udpluk af de aktiviteter, der har været. Vi har lavet så meget, at jeg ikke kan finde hoved og hale i hvad vi har lavet hvornår. Der er bare sket så meget! Billederne er delvist mine egne og delvist lånt af skolen, for jeg har ikke haft mit kamera fremme hele tiden. Jeg har også blot nydt at være med, uden at være hende den irriterende med kameraet.

Lærerne har været rigtig gode til at blande "ryste-sammen-aktiviteter" med dagligdagsrutiner, hvilket har gjort at det har været en rimelig glidende start. Vi har fx. haft 3 helt normale dage i denne uge med undervisning og linjefag, mens vi her torsdag og fredag har været på kontaktgruppetur. Det deler jeg lidt billeder fra på et andet tidspunkt. Det er rigtig rart at vi også har rigtig hverdag, da jeg fungerer bedre med lidt struktur i min hverdag, end at der hele tiden sker nyt. Det giver mig ro, når jeg ved hvad der skal ske. Men samtidig er det jo spændende med de anderledes dage og aktiviteter.

Jeg synes allerede at jeg er fundet rigtig godt sammen med en bunke søde piger og drenge fra både min gang, klasse, kontaktgruppe og linjefag, så det er virkelig rart at jeg lige så stille får opbygget et tæt netværk. Vi har det simpelthen så sjovt og hyggeligt sammen, og jeg har efterhånden styr på de fleste navne, selvom der dog stadig er nogle, som jeg glemmer. Det kommer nok til at tage noget tid, før jeg kender alle navnene.

Jeg har valgt at have dykning som mit MOT-fag (mandag, onsdag og torsdag) og fitnessboksning som mit TiF-fag (tirsdag og fredag), og det skal jeg have indtil efterårsferien. Jeg er så glad for mit valg! Fitnessboksning er for fedt, og dykkerkurset vildt spændende! Allerede på onsdag skal vi ned og dykke for første gang i svømmehallen! Det bliver for vildt!

Nu tror jeg ikke at jeg vil skrive så meget mere, men i stedet sætte et afsnit Gossip Girl på, og så hjernen helt fra. Det trænger jeg til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar