mandag den 15. september 2014

Familieweekend
















I weekenden var der familieweekend. Et arrangement, der er fast tradition her på skolen. Forældre, bedsteforældre og søskende var indbudt til at komme lørdag og opleve nåe(t). De, der havde lyst, var velkomne til at blive og overnatte.

Vi fik lov til at sove længe lørdag, og efter morgenmad og rengøring var der ikke så meget andet at gøre end at vente på at forældrene kom. Efterhånden som de ankom blev de vist rundt på skolen og så var der frokost i spisesalen, hvor man bare kunne gå hen når man havde vist rundt. Vejret var fuldstændig fantastisk, så mange af os sad ude og spiste. Herefter var der fordeling af aktiviteter, hvor min mor, Rasmus og jeg kom på bål, og Malthe og min far kom på fodboldholdet - en fordeling som vi alle var ret godt tilfredse med. Så vi lavede bål, bue og pil, og de spillede fodbold til den helt store guldmedalje - alt sammen i det skønneste solskin. Hen på aftenen var der fællesspisning og underholdning, hvor teaterholdet viste et lille stykke, danserne viste de danse, de har øvet de sidste uger og bandet spillede et par numre. Alle eleverne var også oppe og synge et par numre, som vi havde øvet os på til kor. Det kan I høre HER, hvis I har lyst. Som det allersidste var vi alle ude og gå med lanterner i mørket. Herefter kørte mine forældre hjem, mens drengene skulle blive og sove. Og nøj, hvor var det hyggeligt! Både de og jeg nød at være lidt sammen bare os, og de fik oplevet lidt ægte efterskole-aften-stemning. Da vi var på vej i seng, spurgte de, om vi altid grinede så meget. Det måtte jeg jo svare ja til: vi griner virkelig meget! Hvis I vil se lidt mere fra dagen, kan I se en video HER

Søndag morgen kom mine forældre til morgenmad (det er fordelen ved at bo 20 min. væk fra skolen) og efter oprydning og en omgang fællespolka, hvor jeg fik æren af at danse med min far, der absolut ingen rytme har, kørte de alle hjem efter en dejlig, dejlig weekend. 

Søndagen blev tilbragt på skolen i helt roligt tempo, hvor vi bare var sammen, lavede perleplader, lagde kabaler og hørte musik. En af de der rare dage, hvor man bare keder sig og slapper af sammen. For selvom der ikke sker det store, er de også en stor del af efterskolelivet, synes jeg. Og meget tiltrængte, efter en hel weekend, med forældre og søskende omkring en.

I slutningen af november er der en familieweekend mere, med jul som tema, og det glæder jeg mig allerede til!

2 kommentarer:

  1. Oj, det ser bare smadder-hyggeligt ud! Det er vildt fedt, at du skriver lidt om efterskolelivet, da jeg selv skal på efterskole næste år, og glæder mig rigtig meget, og det er rigtig dejligt, at se hele udviklingen uge for uge, inden jeg selv drager næsen mod efterskole. :-) Så tusinde tak for det!

    http://09tiblog.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er jeg glad for at mine efterskole-indlæg kan bruges til noget! Efterskole er den vildeste oplevelse, og jeg håber at jeg kan inspirere flere unge til at tage afsted! Det er noget helt særligt, som jeg er yderst taknemmelig for at jeg får lov til at opleve!

      Glæd dig!!!

      Slet