lørdag den 27. september 2014

Pooldykning





Jeg har haft dykning som linjefag siden jeg startede på NÅE. Det har været en spændende oplevelse, og vores første pooldyk gik også problemfrit. Det var en ret vild og enormt fed oplevelse, at trække vejret under vand. Vores sidste pooldyk, der var i onsdags, gik dog ikke helt som forventet - på trods af at jeg havde fået de S E J E S T E lyserøde svømmefødder. Jeg fik problemer med at tømme min maske for vand, og gik helt i baglås, da jeg følte at jeg trak vand ind gennem næsen. Det var en enormt ubehagelig oplevelse, og jeg kunne slet ikke samle mig igen. Derfor er jeg også i tvivl om hvorvidt jeg skal med ud og dykke i åbent vand på næste onsdag og torsdag. Jeg har hele tiden vidst at dykning ville blive en udfordring - det har hele tiden været meningen - men jeg har også aftalt med mig selv, at jeg ikke vil overskride mine grænser så meget, at det føles decideret utrygt og ubehageligt. Og netop sådan ville jeg måske føle det, hvis jeg skulle i havvand, hvor sigten er dårlig, og der er strøm og bølger. Jeg føler mig simpelthen ikke erfaren nok, og selvom dykning ikke som sådan er farligt, er der da visse risici ved at bevæge sig ned under vandet, og det er jeg måske ikke helt klar til. 

Dykning har været en vild og anderledes oplevelse, og jeg er glad for at jeg har prøvet, men jeg er nok også nået til den konklussion, at det aldrig rigtig bliver min ting. Og det er egentlig også okay.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar