lørdag den 18. oktober 2014

Triple Chocolate Cookies


Ved I hvad jeg savner når jeg er på efterskolen? At bage og lave mad. Jeg tænker ikke over det når jeg er på skolen, for der er fuld fart på og altid gang i den, men når jeg er hjemme, har jeg altid lyst til at smutte i køkkenet og trylle lækre ting frem. Det har der heldigvis været tid til og stemning for her i ferien. Min familie siger sjældent nej, hvis jeg tilbyder at bage eller lave mad, og i dag var jeg sammen med Kamilla, med hvem jeg har haft en bagetradition.Vi bager stort set altid når vi er sammen, så i dag var ingen undtagelse. Disse cookies er nogle vi begge fik opskriften på tilbage i tredje klasse, hvor en klassekammerat delte dem ud. Og siden da har det været på min top 3 over yndlingscookies. De tager ingen tid at bikse sammen, smager intenst af chokolade og har den lækreste chewy og bløde konsistens! Bag dem næste gang du har akutte cookie- og/eller chokolade-cravings!

Opskrift på ca. 20 triple chocolate cookies:
75 g. blødt smør
175 g. (rør)sukker
1 æg
150 g. hvedemel
1½ tsk. bagepulver
1 tsk. vaniljesukker
1 knivspids salt
2 spsk. kakao
75 g. mørk chokolade
75 g. mælkechokolade
75 g. hvid chokolade

  1. Pisk smør og sukker sammen til det er lyst og cremet.
  2. Tilføj ægget, og pisk igen til en homogen masse.
  3. Tilføj mel, bagepulver, vaniljesukker, salt og kakao og rør det til en sammenhængende dej.
  4. Hak de 3 slags chokolade og ælt det i dejen - det er lettest at bruge hænderne til dette.
  5. Tril dejen til kugler, fordel dem på bageplader med bagepapir og tryk dem let flade. Sørg for at der er plads til at de kan flyde ud under bagningen.
  6. Bag dem ved 180 grader i 8-10 min. De skal være bløde når de kommer ud af ovnen, så lad endelig være med at bage dem for længe. De skal nok blive faste når de køler af.
  7. Lad dem køle et par minutter på bagepladen, og overfør dem så til en rist, hvor de skal køle helt af, inden du kan lægge dem i en dåse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar