mandag den 1. december 2014

2. Familieweekend: Jul


Anden familieweekend her på NÅE havde jul som tema. Hvilket jo gav god mening, eftersom det var lige oppe over med december. Konceptet var ellers det samme som til den første familieweekend. Fra halv et til to var der indlogering, rundvisning og frokostbuffet i spisesalen. Jeg havde, foruden mine forældre og brødre, inviteret mine bedsteforældre denne gang, så de fik set skolen, og fik et lille indblik i hvad det er for et sted, jeg befinder mig på. Klokken 14 var der så fælesmøde, og så blev vi fordelt ud på forskellige værksteder. Min familie og jeg gik i gang med at pynte Dan T, og overalt summede skolen af julestemning og familiehygge. Jeg tror at alle nød at dele lidt efterskoleliv med deres familier. Til aften var der igen samling i salen, hvor der var forskellige former for underholdning og den store julemiddag blev serveret. Endelig var der pakkespil for alle - nøj, hvor var det skægt! Herefter sagde nogle farvel til deres familier, nogle kørte med hjem og andre blev for at sove sammen med deres familier. Rasmus blev og sov hos mig, og det var så hyggeligt at have ham som følgesvend i løbet af aftenen. Jeg tror også han nød at få en lille bid af det afslappede efterskoleliv med masser af bordfodbold, snak og pjat. Næste morgen bød på lidt fællesaktiviteter, for de familier, der var blevet for at overnatte, og så var der ellers oprydning og afslutning. En dejlig weekend.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar