tirsdag den 30. december 2014

2014: November

I november begyndte efterårsvejret, og det var ret smukt nede i min skov.
Jeg tog mig tid til at nyde god og langsom morgenmad, når jeg var hjemme på weekend.
Jeg viste jer min efterskoledagbog, som jeg stadig troligt skriver i, hver eneste dag jeg er på NÅE. 
Jeg var på en hyggelig, hyggelig bytur med min mor, hvor vi bl.a. var inde i den nyåbnede flotte HAY-shop og drak god to-go kaffe og kakao.
Min mor fyldte år i starten af november, så det var jeg også hjemme for at fejre i en weekend med skøn brunch og godt selskab.
Af lidt mere kedelige og skolemæssige ting stod november også på brobygning. Det var en lidt drøj uge og vi var alle meget trætte i slutningen af ugen, men det var egentlig også meget hyggeligt at være "ude af huset" med NÅE-folket.
Endnu en skoleting, men en frivilig en af slagsen, var at jeg deltog i Georg Mohr konkurrencen sammen med en lille flok af de andre. Det er en matematikkonkurrence for gymnasier, og vi er den eneste efterskole, der er med. Desværre var der ingen af os, der gik videre, men det var en meget sjov ting at prøve, for en matematiknørd som mig.
November bød også på masser af hyggelige stilletimer. Jeg brugte bl.a. tid på at lave en julekalender til mine brødre.
Jeg var også med min familie ved grænsen for at handle juleslik og sodavand, og så fældede vi da lige et træ.
Vi tyvstartede med julebageriet.
Til en fællesaften spillede vi pakkespil, og hold nu op, hvor var det sjovt at gøre 120 mennesker! I kan se en video fra det HER
Og så var der også superdøgn. Det var V I R K E L I G fedt! En af de oplevelser, der er noget helt særligt ved efterskole, og som jeg altid vil huske.

Så var jeg inde for at se julelysene blive tændt i Odense by.
Jeg viste hvad jeg havde lavet til raku...
...og til smykker
Vejret var fortsat utrolig smukt, og jeg stornød det på mine utallige løbeture, hvor jeg kunne koble helt fra og bare være mig.
Den sidste weekend i november var der familieweekend, så her havde jeg endnu en gang min familie på besøg, denne gang også inklusiv mine bedsteforældre, og så blev der pyntet helt vildt op på hele efterskolen! Det var bare SÅ hyggeligt og julet!
Med sig havde mine forældre den fineste og sødeste pakkekalender. Jeg knuselsker dem for at gøre sådan noget for mig. De er virkelig de bedste.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar