tirsdag den 9. december 2014

DIY Julekalender




Jeg har vist mig fra min allermest gavmilde og søde storesøster side, og forkælet mine brødre med en personlig julekalender i år. De synes at den var ret hyggelig at få, og jeg synes den var ret hyggelig at lave.

Selve kalenderen er købt i Panduro Hobby til 179 kr. (find den HER), og så har jeg selv brugt stilletimerne på efterskolen på at skrive numre på samtlige små skuffer, samt beklæde ydersiden med gavepapir. Hver skuffe har jeg foret med staniol og lagt en smule slik i. Derudover er der i nogle af skufferne en lille seddel, hvorpå der står et "juleord" - fx. nisse, julemand, sne, juletræ. Med til kalenderen var der en samling småpakker, og på disse er der sat små lapper, der matcher ordene i kalenderen. Så hvis der d. 7 december ligger en lap papir med ordet "december" på, så må de pakke gaven, med "december"-lappen på, op. Ret godt tænkt, synes jeg selv. Og så kan kalenderen jo genbruges de næste år. Enten som den er, eller med ny dekoration.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar