lørdag den 20. december 2014

Juleafslutning

Ligesom torsdag havde vi en anderledes dag fredag. En dag hvor vi havde god tid til at sige farvel og nyde det allersidste efterskoleliv, inden vi skulle hjem på juleferie. Jeg startede dagen på den allerbedste måde jeg ved: med en løbetur før morgenmaden, der i dagens anledning var brunch mellem halv ti og ti. Der er noget særligt meditativt ved at starte dagen med sådan en halv times tid for mig selv, hvor jeg får klaret hovedet og for alvor bliver vågen og klar til en ny dag.

Efter morgenmaden, og vores allersidste omgang rengøring inden ferien, stod den på lærere mod elever i fodbold, kinball og høvdingebold. Og gæt hvem der vandt alle disciplinerne? ELEVERNE! Sådan! Jeg var med til kinball, og det var simpelthen så sjovt! At vi vandt, gjorde det da også en tand sjovere, må jeg indrømme.

Det allersidste, der stod på programmet, var et juleshow, som lærerne havde arrangeret i Grundtvig, vores samlings- og foredragssal. De startede med at give os alle tæpper på, hvorefter de kylede brunkager i hovedet på os. Så var stilen ligesom lagt, stemningen god og humøret højt. Showet varede en times tid, og inkluderede flere forskellige quiz'er, hvor vi skulle gætte forskellige ting, og som præmier fik flere brunkager kastet mod os. Et par heldige drenge vandt også et kogt æg (med purløg) og et stykke flæskesteg, da de gættede at det var det, der lugtede af til lugte-quiz'en. Dårlige jokes og sjove sange var der også masser af, og det var så skørt og langt ude, så vi var alle sammen helt færdige af grin. Det er virkelig fedt, at vi har så ung og frisk en lærergruppe, der finder på sådan nogle ting. Showet sluttede med et slideshow med billeder fra det første halve år på NÅE, og så gik vi i salen, stillede op i en stor cirkel, og gik krammerunde, så vi allesammen fik sagt glædelig jul og godt nytår til hver og én. 

Og så var det ferie. Dejligt, men også mærkeligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar