mandag den 22. december 2014

Juleferien

Eftermiddagssnack bestående af chai latte, appelsin og brændte mandler

Jeg stornyder min juleferie med alt hvad der hører til. Jeg sover længe, bager julekager, rydder op og gør rent, pynter og gør klar til jul, tuller rundt i joggingtøj, løber lange ture, drikker chai, the og kaffe, spiser mandariner og appelsiner, læser, køber gaver og pakker pakker ind, slapper af, går sent i seng, spiser god og langsom morgenmad, ser film og dårligt fjernsyn, går ture, snakker og julehygger med min familie, laver mad, blogger, fletter julestjerner, nusser med min hund og kat, går ture, tager til julefrokoster, træner og hører julemusik. Jeg tager mig tid til at gøre lige nøjagtig hvad jeg har lyst til, når jeg har lyst til det.

Mest af alt sørger jeg bare for at nyde min ferie, og den tid jeg har med min familie. De har den største plads i mit hjerte, så jeg er virkelig glad for at være hjemme her i julen. Jeg kan slet ikke forestille mig ikke at skulle være hjemme her i juletiden, der emmer af familiehygge, og -traditioner. Jeg elsker og nyder efterskolelivet, og ville på ingen måder være det foruden, men pustepauser herhjemme, hvor jeg kan samle nye kræfter, er nu også meget rare. Og lige i forbindelse med sådan noget som december og jul, kan det godt være svært at være væk hjemmefra og dermed gå glip af de små juleritualer, vi plejer at have herhjemme. Så nu sørger jeg for at catche op, og suge al den familiejul til mig, som jeg overhovedet kan.

Jeg elsker jul(eferie) og glæder mig meget til juleaften. Og det er jo lige om lidt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar