søndag den 7. december 2014

Julet Morgenmadstrifli





Godmorgen, og glædelig 2. søndag i advent. Vejret er desværre ikke helt så fantastisk som i går, men for mig gør det ikke så meget, for min dag skal bruges indendørs. Vi har nemlig store-julegodte-dag, min familie og jeg, hvor vi skal bage småkager og lave konfekt til den helt store guldmedalje. Det er fast juletradition, at arrangere en sådan dag, og det er en af mine yndlingsjuledage. Selvfølgelig ville det være mere passende, hvis nedbøren kom i form af sne, og ikke grå og kedelig regn, men det kan vi jo ikke gøre ved. Jeg er også blevet ramt af en slem forkølelse, der ikke rigtig vil slippe sit tag i mig, så det er endnu en grund til at jeg barikaderer mig indenfor med varme sokker og sweatre, masser af the og julehygge i dag, og så krydser fingre for at jeg er bare lidt mere frisk imorgen, hvor vi på skolen starter OSO-uge.

Min morgen startede med denne julede morgenmadstrifli, der smagte lækkert af jul og i den grad var en dejlig start på dagen, sammen the, i den største kop jeg kunne finde.

Julet morgenmadstrifli til 1 person:
skyr, græsk yogurt eller lignende
½ æble
et drys kanel
½ appelsin
1 spsk. mandler
1 spsk. tørrede tranebær
  1. Fjern æbleskroget, og skær æblet i små tern.
  2. Put æbleternene i en lille skål, der kan gå i mikroovnen, vend dem med kanel, og giv dem 1 min. i mikrobølgeovnen.
  3. Pil appelsinen, og skær den i stykker.
  4. Fordel et par spsk. skyr i en skål.
  5. Put halvdelen af appelsinen og æbleternene på.
  6. Fordel endnu et lag skyr.
  7. Top med det sidste appelsin og æble, samt tranebær og hakkede mandler.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar