onsdag den 17. december 2014

Kongekæde



Jeg fik lov til at skifte fra raku til smykker som linjefag efter et par uger. Det allerførste man skal lave er en såkaldt kongekæde, som I kan se på ovenstående billeder. Man skal selv save og sammensætte alle de små ringe, og mindstekravet er at det skal kunne nå omkring ens eget håndled. Jeg synes faktisk det er ret flot, så jeg synes slet ikke det var træls, at skulle lave det som det første. Her i slutningen af forløbet har vi fået lov til at lave lige hvad vi har lyst til, og det er selvfølgelig det sjoveste. Vi betaler for sølv, læder og andre dyre materialer, men der er også mulighed for at lave gratis ting. Det bliver så fint det meste, og så er det billige julegaver, hvis man ikke selv vil beholde det. Jeg har fået lavet en håndfuld ret fine ting, som jeg regner med at vise jer efter juletid. Nogle af tingene er nemlig julegaver, og jeg kan ikke vide mig sikker på, om nysgerrige sjæle læser med herinde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar