fredag den 12. december 2014

OSO




Denne uge har stået på OSO. Det er en "obligatorisk selvvalgt opgave", der omhandler ens uddannelse, og som man skriver i 10. klasse. Jeg drømmer om at blive arkitekt, så jeg var blevet sat i en gruppe med en anden, der har samme uddannelsesønske, samt en der vil være indretningsarkitekt og en, der drømmer om at blive bygningsingeniør. I starten syntes jeg at det var svært at skulle skrive denne, på mange måder personlige, opgave i en gruppe, men det endte faktisk med at fungere super godt, og vi fik i går afleveret en rapport, som jeg er fint tilfreds med. I dag stod så på fremlæggelser, der også skulle inkludere et kreativt produkt. Vi valgte at sætte fokus på hvordan arkitekt, bygningsingeniør og indretningsarkitekt samarbejder på arbejdsmarkedet, og havde i den forbindelse skabt en "case" som vi skulle løse. Casen var et kollegium, der skulle rumme 20 værelser med eget bad, og samtidig være et sted med masser af plads til fællesskab. Vores idéer og tanker omkring dette kollegie og dets design præsenterede vi ved hjælp af en plantegning, en model i pap og nogle 3D illustrationer, alt imens vi fortalte hvilke roller de forskellige erhverv har under sådan et byggeprojekt. Det fungerede virkelig godt, og jeg synes faktisk at vores fremlæggelse var ret vellykket. Min mavefornemmelse er i hvert fald god, så nu er jeg klar til at holde weekend! Og for mit vedkommende betyder det elevfest i aften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar