lørdag den 13. december 2014

Tapet

Jeg er vild med måden, hvorpå tapet kan ændre et rum fuldstændigt. Der skal ikke mere til end én enkel tapetseret væg, før stemningen og looket i et rum er forandret. På mit værelse danner den væg, der er tapetseret, ramme omkring den billedvæg jeg har. Væggen fungerer som blikfang på mit ellers meget enkle og lyse værelse, og detaljen med at tapetet rammer billederne ind og samler dem, synes jeg er en super fin. Det giver lige dét ekstra.

Jeg synes godt det kan blive for meget, hvis man tapetserer et helt rum, men på den anden side kan det også være enormt flot, hvis man er modig nok til at dekorere alle sine vægge. Jeg har også set eksempler på rum med høje, hvide paneler, hvor stykket over panelerne er tapetseret, hvilket jeg synes ser enormt flot ud. Særligt i en stor, lys lejlighed med højt til loftet og masser af sjæl og charme. Det vigtigste er bare at vælge det helt rigtige tapet, der både passer til ens personlige stil og det rum, det skal være i.

Ovenstående tapeter, som jeg har fundet på denne hjemmeside, er den slags tapeter, som jeg synes er allerflottest. I afdæmpede farver, men stadig interessante. Retromønstrede tapeter, som fx. nummer 2 med cirklerne, synes jeg er enormt sjove og humoristiske, mens nummer 1 er mere moderne og et som 5'eren er mere romantisk og også lidt for meget på den fede måde. Årh, der er så meget pænt! Gid jeg havde flere rum at indrette end mit værelse!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar