torsdag den 22. januar 2015

DIY Gummi Armbånd

Jeg fik, hvis jeg selv skal sige det, lavet nogle ret fine ting da jeg havde smykker som linjefag. Armbåndet her var til min mormor, og kan måske inspirere til at tænke lidt ud af boksen, når der skal fremstilles gaver og smykker. Armbåndet er nemlig lavet i gummisnor, der er et billigt og ret lækkert materiale, der samtidig er lidt anderledes og utraditionelt.

At lave armbåndet var som sådan ret simpelt. Jeg har selv fremstillet den lille kuglering ved at lodde et stykke kugletråd sammen, og sølvkuglen er købt færdig, men blank, så den har jeg matteret på en form for pudsemaskine. Og så var det blot at trække vedhængene på snoren, klippe den i den korrekte længde og lime en lås på. Voilá, så var der et styks fint og personligt armbånd.

Hvis man ville, kunne man sagtens have tilføjet flere vedhæng, men jeg kan nu ret godt lide det sådan her. Helt enkelt og simpelt. Og min mormor blev også ret glad for det, så det var dejligt.

1 kommentar: