tirsdag den 13. januar 2015

Efterskolernes Aften

Hey, vidste I at der imorgen aften fra 18 til 21 Efterskolernes Dag? Det er samme koncept som Efterskolernes Dag, men, som vores forstander udtrykte det, så er der den markante forskel, at det er om aftenen.
Det giver altså mulighed for at komme ud og kigge lidt nærmere på de efterskoler, man måske overvejer at starte på. Om man vil besøge én eller flere efterskoler er helt op til en selv, og man er ikke forpligtiget til noget som helst.

Jeg synes personligt det er en god idé at komme ud og mærke sin efterskole. Ikke blot læse om den på nettet, men mærke stemningen og få nogle af de små detaljer og indtryk, som man ikke får gennem en skærm. Jeg har selv oplevet at kigge på to efterskoler, der på papiret havde mange ting tilfælles, men da jeg kom derud, var der enormt stor forskel på skolerne, og jeg var slet ikke i tvivl om, hvor jeg følte mig mest hjemme og tilpas. Forhåbentlig vil Efterskolernes Aften give andre den samme "aha"-oplevelse.

Hos os her på Nørre Åby Efterskole, vil man få et indblik i hvordan hverdagen er på dette skønne sted. Man vil få en guidet rundtur af en eller flere elever, og rundt omkring på skolen vil der være placeret elever, der har ansvar for at fortælle om deres respektive linjefag. Jeg skal fx. stå i Kaptajn Jespersen, fitnessrummet, hele aftenen og fortælle om crossfit og træning på NÅE.
På rundturen får man set hele skolen og hørt (så vidt som muligt) alt hvad der er relevant at vide, og så gælder det om at få stillet alle de spørgsmål, man nu har. Elever og lærere vil hellere end gerne give svar! Efter rundturen sidder lærerne også klar i spisesalen, hvor der højst sandsynligt vil blive serveret lidt lækkert, klar til at svare på de allersidste spørgsmål og informere om det mere praktiske så som skemaopbygning, ferier og regler.

Jeg håber meget I har lyst til at komme og besøge os! Rent objektivt, er NÅE jo den bedste efterskole, så gør jer selv den tjeneste at overveje den. Om ikke andet kan I jo komme ud og kigge, og så står det jer frit for at vælge den til eller fra. Din efterskole, bliver din bedste efterskole, men NÅE er et godt bud. Der er det hele og noget for alle.
I kan læse meget mere om NÅE her. Og adressen er lige her.

Hvis I vil se lidt om hvad mit år på Nørre Åby Efterskole har indebåret, kan I finde alle de relevante indlæg her, der er samlet under kategorien "NÅE".

Under alle omstændigheder: tag til Efterskolernes Aften, hvis du regner med at skulle på efterskole, og har muligheden i morgen aften. Det er et landsdækkende arrangement, så alle efterskoler holder åbent hus.

Læs mere om Danmarks efterskoler her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar