lørdag den 10. januar 2015

En God og Aktiv Start på Dagen

Mit ur ringede klokken 8:45 imorges, og, selvom det krævede lidt mental overtalelse, da jeg så vejret, overholdt jeg mit løfte til mig selv, og var ude af døren klokken ni, iført løbetøj og løbesko, og med musik i ørerne. Mit mål var 10 kilometer, og selvom jeg flere gange forsøgte at overbevise mig selv om, at det også var okay at stoppe før, da det virkelig blæste voldsom meget, var jeg stædig, og færdiggjorde hvad jeg havde sat mig for. 10 kilometer blev altså løbet før morgenmaden, og da jeg kom tilbage var jeg godt sulten, så det passede mig helt perfekt at kunne gå direkte til morgenmad.

Efter morgenmad og områderengøring smuttede jeg i Kaptajn Jespersen, vores fitnessrum, sammen med en håndfuld piger og et par drenge. Det er længe siden jeg har været inde og styrketræne på den måde, men det er virkelig noget jeg skal huske mig selv på at gøre. Det er nemlig ret fedt, og jeg elsker (også) at træne på den måde. Fordi det ikke er så ofte, jeg får løftet tungt på den måde, sørgede jeg for at få trænet hele kroppen igennem, så i dag bestod min træning af:
  • bicep curls med håndvægte (biceps)
  • multi-skulder-øvelse med en bodybar (skuldre, nakke, det øverste af ryggen og triceps + opspænd i coren)
  • dødløft (lår og baller + opspænd i coren)
  • wallclimbers (helkropsøvelse og balance)
  • bent over row med vægtstang (ryg og tricpes + opspænd i coren)
  • coretræning i TRX'en (primært core, men også en smule lår og skuldre)
  • pistol squat - squat på ét ben - med støtte fra TRX'en (lår og balance)
  • mere eller mindre "akrobatiske" maveøvelser i ringene (core og arme + opspænd i hele kroppen)
  • udstræk af hele kroppen
Vores fitnessrum er ikke så stort, så det gælder om at være kreativ med øvelserne, men det er alligevel muligt at få en del ud af træningen. Særligt når vi også kan bruge vores crossfit-træning som inspiration til nye øvelser, samt hjælpe og vejlede hinanden. Det er super fedt!

Det var virkelig en god start på dagen, og jeg må huske mig selv på også at prioritere styrketræning. Jeg er godt fysisk træt, men også i enormt godt humør, og jeg elsker simpelthen den følelse, jeg går rundt med resten af dagen. Det giver mig så meget mere overskud, glæde og gåpåmod til hvad end resten af dagen må bringe.

I dag er det min kontaktgruppe, der står for programmet, og vi har planlagt en nytårsfest. Det får I mere at høre om på et senere tidspunkt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar