fredag den 9. januar 2015

Fornyede Arvestykker

Da min oldemor døde i januar 2013 arvede jeg lidt forskellige ting. Jeg arvede et hjørneskab og et natbord, der står og venter på at jeg flytter hjemmefra, en ravring og et par gamle sølvskeer. Skeerne havde fine skafter, men var ikke en del af nogen sæt, og kunne derfor ikke bruges til noget som sådan, og dermed kunne jeg godt få dem. Jeg havde en idé om at de skulle forvandles til ringe, men da jeg gik til guldsmeden, var det noget dyrere end jeg lige havde regnet med, og jeg droppede det derfor igen. Men da jeg så startede med at have smykker som linjefag, kom jeg i tanke om mine gamle skeer igen, og tog dem med ud på skolen. På ingen tid fik jeg bøjet, skåret og slebet dem, så de blev præcis som jeg gerne ville have dem, og så kendte min lærer en guldsmed, der kunne forsølve dem på ny til en god pris. Så jeg er meget glad! Jeg vil for altid mindes mine fantastiske oldeforældre og de rare stunder, jeg nåede at have med dem, når jeg har disse ringe på. Ringene har fået faste pladser på mine hænder, og jeg har nu snart ikke plads til flere. De passer fuldstændig perfekt til mine andre smykker, så jeg kunne ikke være gladere. Jeg synes simpelthen de er blevet så smukke!

Jeg kan kun anbefale jer at gemme gamle ting som fx. skeer, og så få dem tryllet om til nogle nye og anvendelige ting!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar