søndag den 4. januar 2015

Sidste Juleferiedag

I dag er min sidste feriedag for denne omgang. Juleferien har været lang og god, og jeg har nået meget, men jeg synes også den er forsvundet hurtigt. Jeg kunne godt bruge en uges ferie mere, men jeg glæder mig også meget til at komme ud på NÅE i aften. Jeg savner faktisk hverdagen lidt, og det er en helt rar følelse, efter en folkeskoletid, hvor opstart efter ferier var noget af det værste.

Men i dag, min sidste juleferiedag, skal bruges på at vaske tøj og pakke, løbe en sidste lang tur mens jeg har tiden herhjemme, lave overraskelser til nogen der befinder sig i USA, få forberedt nogle indlæg og måske opdatere opskriftsindexet, samt bare slappe af, nyde min familie og læse et par kapitler i mine nye bøger.

Morgenen startede i overensstemmelse med de planer, jeg har lagt for resten af dagen. Jeg havde sat mit ur til klokken 8, så jeg forhåbentlig kan sove i aften, og så lå jeg ellers under dynen og læste i en times tid, indtil jeg, langsomt, rejste mig, snittede en stor omgang frugtsalat til køleskabet, satte vand over til kaffe og anrettede ovenstående "mini-brunch", bestående af en halv hjemmebagt gulerodsbolle med ost, frugtsalat (æble, pære, mango, appelsin og banan) og skyr med blåbær/kirsebær-skyrtopping og hjemmelavet müsli. Hertil kaffe ad libitum. Hvis jeg havde haft mere, havde jeg også drukket et glas friskpresset appelsinjuice. Helt perfekt start på dagen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar