fredag den 30. januar 2015

Vierli med NÅE: Hyttehygge i Silkeli10


En stor del af det, at være på skiferie, har også været samværet i hytterne. Jeg boede i Silkeli 10, sammen med 10 andre piger, og vi har simpelthen bare haft det så godt og rart og hyggeligt. Vi har selv haft ansvaret for al madlavning og madpakkesmøring, at komme op til tiden og sengetider, rengøring og oprydning, og det har bare fungeret 95% af tiden. Selvfølgelig har det været små kontroverser, men det er også svært at undgå, når man er så mange sammen, på så lidt plads, og jeg synes virkelig at vi har været overraskende gode til at få det til at fungere.

Vores hytte blev også lynhurtigt samlingsstedet for mange andre. Vi havde en af de store og nye hytter, og det var derfor oplagt at samles hos os. Så det var sjældent, at der ikke var gang i den og folk på besøg, og det var bare så hyggeligt og sjovt, at der altid var liv på den måde. 

Det har uden tvivl styrket vores sammenhold, og bragt os tættere på hinanden, at bo sammen i denne uge. Vi har jo delt opture og nedture, og sjove hændelser og oplevelser. Hvis vi ikke har været sammen, når det skete, har vi fortalt hinanden om det, og berettet om dagens oplevelser, når vi mødtes til aftensmaden.

Jeg var meget nervøs, inden vi skulle til Norge, hvilket jeg også skrev om her på bloggen. Jeg var faktisk så nervøs og bange, at jeg var i tvivl om, hvorvidt jeg kunne klare at tage med. Nye, grænseoverskridende situationer er jeg ikke altid så god til at tackle. Men set i bakspejlet, er jeg uendelig glad for at jeg overvandt mig selv og tog med. Jeg ville være gået glip af så mange dejlige og unikke oplevelser, og her er det særligt hyttelivet, jeg tænker på. Jeg havde nok også klaret mig fint igennem efterskoleåret uden at prøve ski, men det sociale aspekt havde jeg virkelig manglet, hvis jeg ikke havde været en del af Norges-turen.

Vi har oplevet så mange små finurlige ting sammen, som binder os sammen, og som udgør noget helt særligt og unikt: vores efterskoleår sammen. Ikke nogen andres efterskoleår, men vores år på Nørre Åby Efterskole. Jeg er så taknemmelig for alle de fede oplevelser, jeg deler med det skønherlige NÅE-folk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar