søndag den 25. januar 2015

Vierli med NÅE: Langrend

Sidste lørdag klokken 17 satte jeg mig spændt og nervøs ind i bussen og trillede lige så stille ud fra Nørre Åby Efterskole. Vi satte kursen mod Norge, nærmere bestemt skistedet Vierli, der ligger i Rauland og var fremme næste formiddag, efter en bustur, og en kort overfart med Helsingør-Helsingborgfærgen, der gik over al forventning, og hvor jeg sov det meste af vejen.

Efter lidt "morgenmad" og indlogering i hytterne, var det tid til endnu en ting, jeg havde været nervøs for: skiene. Jeg havde nemlig aldrig prøvet det. Men jeg var for træt, for spændt, for bange og for nervøs, så det hele blev bare for meget, og jeg måtte opgive skiene den første dag. Faktisk var jeg lidt i tvivl om, hvorvidt jeg nogensinde ville komme op og stå på de brædder der.

Heldigvis gik det allerede bedre næste dag. Jeg fik ski på og kørt en lille, kort tur med de andre, lidt usikre, nybegyndere. Efter den oplevelse var jeg lidt mere positiv omkring hele skikonceptet, og vores tredje, og sidste, dag på langrend forløb også uden problemer.

Langrend er en enormt rar og smuk måde at opleve naturen på, og jeg kan godt forstå at man kan blive bidt af det. Jeg selv veksler lidt mellem at synes det er vildt fedt, når man stille glider forbi noget smuk natur og suser ned ad bakkerne, og så at synes det er en smule kedeligt og ensformigt, når det går langsomt og al sneen ligner hinanden. Men i forhold til at det var første gang, jeg stiftede bekendtskab med langrendsski, og ski i det hele taget, synes jeg faktisk at det var udemærket. Og uden tvivl helt utrolig flot!

Der kommer to indlæg mere om Norge. Èt om alpinski og et om hyttelivet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar