søndag den 18. januar 2015

Vitaviva og en snak om sundhed

Sundhed er noget af det, jeg går en del op i og interesserer mig meget for. Sundhed har for mig altid betyder at spise god og nærende mad, dyrke motion, minimere sukker, og have en følelse af balance i krop og sind, men nu har jeg så småt også fået øjnene op for andre aspekter af sundhedsbegrebet. For efterhånden som jeg læser, lærer og forstår mere omkring det meget abstrakte begreb sundhed, er det gået op for mig, at der er flere parametre man kan skrue på, hvis man ønsker at optimere sin sundhed. Sundhed kan nemlig også dække over ting som søvn, afslapning og kosttilskud.

Mens jeg er på efterskolen, er det svært at prioritere sundhed i så høj grad, som jeg egentlig godt kunne tænke mig. Derfor bliver det meget til "basissundhed", hvor jeg tænker over hvad jeg spiser og hvor meget motion jeg dyrker, og så sørger for at være glad, og nyde det, jeg er i lige nu. Engang imellem husker jeg da også min multivitamin, men punktet med søvn halter ofte gevaldigt efter.

Når jeg kommer hjem fra efterskolen, kunne jeg godt tænke mig at have endnu mere fokus på at få opgraderet min sundhed på alle punkter. Herunder også forskellige kosttilskud. Jeg er ikke i tvivl om at man med en varieret kost får opfyldt de fleste vitamin- og mineralbehov, men det ville alligevel være spændende at dykke ned i hvad jeg evt. mangler, og hvad det ville gavne at tage det ene eller det andet. Måske går jeg rundt med nogle småproblemer, som kunne afhjælpes ved hjælp af kosttilskud? Når tiden er til det, kunne jeg godt tænke mig at sætte mig lidt mere ind i det.

Hos Vitaviva sælger de et væld af forskellige vitaminer kosttilskud, og jeg kunne godt forestille mig, at det bliver her, jeg kommer til at gøre en del indkøb, når jeg på et tidspunkt får sat mig ind i virkningen og fordelene ved de forskellige tilskud. Siden er enormt lækkert designet og enkelt bygget op, og produktbeskrivelserne detaljerede og kategoriinddelte, hvilket er en stor fordel.

Jeg synes det er en spændende verden, som jeg glæder mig til at udforske. Også selvom det er en anelse nørdet.

Dette indlæg er sponsoreret

Ingen kommentarer:

Send en kommentar