mandag den 2. februar 2015

Farvefine Tulipaner & Sygdom

I dag har været lidt af en øv-dag. Vågnede op med ondt i hoved, øre, øje og bihule, samt generelt ubehag i kroppen. Fik mig en lægetid, og kæmpede mig gennem den første blok undervisning. Lægen kunne ikke umiddelbart stille en diagnose, så jeg gik hjem igen med beskeden om at jeg nok er ramt af virus, og at jeg skal sørge for at passe på mig selv og min krop. Det er bare en lidt træls besked, når der er så meget, man gerne vil og føler man skal.

Så på trods af et hoved, der værker og en krop, der er fuldstændig low on energy, besluttede jeg alligevel at være med til linjefag, så jeg kunne få færdiggjort mit mønster til tekstil. Til gengæld droppede jeg alt, der hedder fysisk aktivitet, og har bare ligget i min seng her til eftermiddag, og har også planer om at gå tidligt i seng. Det tror jeg, er det eneste rigtige, selvom det piner mig, at jeg ikke får løbet og at jeg går glip af hyggeligt samvær med de andre. Egentlig ville jeg gerne have været hjemme, nu hvor jeg er syg, men der er fastelavn på skolen imorgen, og det vil jeg gerne være med til, så jeg krydser virkelig fingre for at jeg har det bedre imorgen.

Jeg synes altid at sygdom kommer, når man slet ikke har tid, og jeg er altid rigtig dårlig til at acceptere, at min krop siger fra, når jeg bare gerne vil frem og afsted.

De små, positive ting, der har været i løbet af dagen, kan tælles på én hånd og inkluderer. Nye farvefine tulipaner, der bringer en smule liv og glæde ind på mit værelse. 12-taller for både en skriftlig analyse af en roman i dansk, samt vores OSO-opgave. Dét, er jeg selvfølgelig ufattelig glad for. Og så at mit mønster, til den gallakjole jeg skal sy, er blevet færdiggjort og tilpasset, og at den bare bliver fin, og (indtil videre) præcis som jeg forestiller mig. Ellers, synes jeg godt nok det her har været en af de lidt hårdere dage.

Håber virkelig, at I har fået en bedre start på ugen, end jeg har.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar