mandag den 16. februar 2015

Glæden ved at Glæde Andre

At glæde andre er sådan en dejlig følelse. Jeg kender ikke til noget bedre, end at gøre noget for nogen jeg holder af, som de bliver glade for. Det fylder mig med glæde, når jeg glæder andre. 

Netop derfor synes jeg også det er enormt hyggeligt at kreere og sammensætte fine gaver. En købt ting, som står på en ønskeliste, er selvfølgelig altid en god gave, men hvis jeg har tiden, vil jeg gerne gøre lidt ekstra ud af det. Som da jeg sendte en fødselsdagspakke over til Emma, og som den gavekurv jeg havde med til min bedstefar, da vi var til fødselsdagsbrunch hos ham i går. Jeg nyder at finde på, pakke ind og kredse om det, og jeg nyder i særdeleshed at overrække den lidt særlige og personlige gave.

Der er mange bud på hvad en sådan "gave med flere gaver" kan indeholde. Det kommer meget an på hvem, der skal have den, hvad anledningen er og hvilke muligheder man har.

Pakken til Emma indeholdt lidt forskelligt. Den skulle sendes tværs over Atlanten, og skulle dermed ikke indeholde ting, der kunne gå i stykker eller blive for gamle, men jeg endte med at få sammensat en ret fin pakke bestående af:
  • Et personligt fødselsdagskort.
  • En neglelak fra Moss Copenhagen i en fin, sandfarvet farve
  • Lidt forskelligt lakrids. Emma er den største lakrids-elsker jeg kender, men det fåes ikke i USA, så det skulle hun selvfølgelig have.
  • Instant Cappucino. Hendes værtsfamilie drikker ikke kaffe og har det dermed ikke i huset, så nu måtte hun hellere få lidt til sin fødselsdag.
  • Forskellige danske flag i alle mulige størrelser og former, så hun kunne pynte op til dansk fødselsdag.
  • Et hjemmelavet lovetag armbånd (inspireret af Jane Kønig) med et E og et M.
  • En rugbrødsblanding, så hun kan prøve at bage denne danske "specialitet" til sin værtsfamilie.
  • Et gavekort til en valgfri oplevelse med mig, når hun kommer hjem. Hvad vi skal lave, er helt op til hende, men jeg glæder mig!
Alt i alt synes jeg, at jeg fik sammensat en ret hyggelig og personlig gave, med både sjove og seriøse elementer. Og så brugte jeg også tid på at pakke alle pakkerne fint ind, så det også var en visuelt fin gave. Det har altså også stor betydning, synes jeg.

Gavekurven til min bedstefar, som jeg havde med i går, var i en lidt anden kategori. Det var blot en "ekstragave" fra mig og mine brødre, og var tænkt som lidt "forsødning til pensionistlivet" til ham og min mormor. Så vi havde været i køkkenet og lavet forskellige lækkerier, samt købt et par småting, som vi alt sammen puttede i en fin kurv, der var fødselsdagspyntet med flag og foret med silkepapir. Alle gaverne fik også små lapels, og så var det en ganske nydelig gavekurv, der indeholdt:
  • kyskager i forskellige smage; lakrids, hindbær, vanilje, mango/lime og chokolade - og med en lille farvevejledning.
  • bolsjer - både med lakrids- og flødekaramelsmag.
  • dadelkugler med mandler, græskarkerner, tørrede tranebær og mørk chokolade.
  • 2 x chokoladekiks - én variant med vanilje, hvid chokolade og pistacie, og én med chokolade og noter af karamel.
  • Et par specialøl.
  • Et fødselsdagskort med lykønskninger fra mig og mine brødre, til "verdens bedste bedstefar"
  • (En buket blomster ville have sat prikken over i'et, men det nåede vi desværre ikke at købe)
Jeg har nydt at sammensætte gaverne, og det gør mig simpelthen så glad, at glæde andre med en gave, som jeg har lagt tid og kræfter i. 
Jeg håber at disse idéer til gavekurve/pakker kan (og vil) inspirere jer til at gøre noget i samme dur. Vi ved jo alle hvor hyggeligt det er at få, og det er altså mindst lige så hyggeligt at finde på. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar