tirsdag den 10. februar 2015

Studenterkørsel

Når mit år på efterskole er forbi (jeg er faktisk over halvvejs, piv..) skal jeg på gymnasiet. Der har netop været deadline for færdigskrevede uddannelsesplaner og valg af uddannelsesinstitutioner, så nu er det blot at vente og se tiden an, og krydse fingre for at jeg kommer ind på min førsteprioritet. Jeg har valgt at søge VG, Vestfyns Gymnasium, da det er det gymnasium, der passer bedst i forhold til transport og linjer, og samtidig et sted, hvor jeg sagtens kunne se mig selv gå. Det er et forholdsvis lille, og fuldstændig nyrenoveret og istandsat, gymnasium med mange kendte ansigter.

Jeg synes det er forfærdelig trist, at jeg er færdig på NÅE om under et halvt år, men hvis jeg bare kommer ind på VG, er jeg sikker på at det også nok skal gå. Jeg glæder mig ikke helt endnu, men det kommer nok.

Når der så er gået yderligere tre år, skal jeg gerne være klar til endnu en afslutning. Og en festlig én af slagsen. Afslutningen på tre hårde skoleår, der åbner op for en hel verden af muligheder. Dét skal selvfølgelig fejres, og det er da også traditionen, at det bliver det! En af måderne, hvorpå man fejrer at være blevet student, er med studenterkørslen. De mange timer i lastbil er kendt for at være yderst underholdende (og med ret høj promille) og jeg tror det er en sjov oplevelse. Der er godt nok noget tid, til det bliver min tur, men min erfaring siger mig, at tre år går hurtigt. Før jeg ser mig om, er det mig, der står med huen på hovedet. Og til den tid, skal min klasse og jeg da have en sej lastbil! Gerne med masser af ekstraudstyr, så vi kan få et brag af en fest. Det sørger amok.as for, og deres lastbiler kan lejes til hele landet. Skynd jer at booke, hvis det er jeres tur til at blive studenter i år!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar