onsdag den 11. februar 2015

Vinterferie


Jeg har vinterferie i denne uge, og er derfor hjemme fra efterskolen. Ferien her skal primært bruges på at slappe af, men har også budt på, og kommer til at byde på, forskellige aktiviteter og rare planer. Jeg opdaterer instagram (MarieJosiasen) jævnligt her gennem ferien, så hvis I har lyst til at følge lidt med, skal I være noget så velkomne! Det ville da være ganske hyggeligt.

Ferien blev skudt i gang fredag aften med elevfest, der var sindssyg sjov og hvor jeg dansede hele aftenen væk. Lørdag sov jeg længe, og så var jeg i byen med min mor, og fik bl.a. købt vinterjakke på udsalg og en topmadras til min seng, så jeg nu sover endnu bedre. Fordelen ved ikke at drikke, er at man slipper for tømmermænd, så det var ganske rart.

Søndag stod på halvmarathon, der var noget af en succesoplevelse, og som jeg stadig er en smule høj over! Resten af dagen dasede jeg på sofaen, og jeg tror det mest krævende jeg lavede var at bage (de allerbedste) fastelavnsboller, som jeg efterfølgende spiste med min familie. Det var velfortjent, synes jeg. 

For at lave noget sammen kørte vi i Givskud Zoo i mandags, og på trods af at zoo'en kun var halvt åbent (hvilket der ikke var informeret om på hjemmesiden) og vi blev en smuuuule skuffede, så var det nu meget hyggeligt. Løverne var yderst aktive, da de lige var blevet fodret, og så var der de sødeste små unger. Årh.

I går, tirsdag, startede ud med en tiltrængt gåtur i skoven med Luca og far, og så bød den på endnu en familieaktivitet, da vi alle tog i biografen. Vi splittede op, så drengene og jeg så "Nat på Museet" og mine forældre så "Mænd og Høns". En fordeling som vi vist alle var ganske godt tilfredse med. Jeg nyder altid at lave ting med mine brødre, når jeg er hjemme fra skolen. Det betyder rigtig meget for mig at vi får nogle oplevelser sammen, nu hvor jeg ikke er hjemme i hverdagene. Aftenen havde jeg for mig selv, da min familie tog ud og spiste hos mine bedsteforældre, og det var nu også ganske udemærket, at der var helt stille og roligt.

Min første løbetur efter halvmarathon'et løb jeg her til formiddag, og på trods af noget tunge ben, var det sindssygt dejligt at være tilbage i løbeskoene. Resten af dagen skal gå med kagebagning, da vi skal medbringe kage, når vi skal besøge nogle venner imorgen, og ellers bare med afslapning. 

Imorgen er der som sagt vennebesøg på programmet, og ellers er der vist bare masser af tid til at slappe af, gå og løbe ture, være sammen og tage på små udflugter her de kommende dage, inden den på søndag står på fødselsdagsbrunch hos min bedstefar. 

Og så er ferien vist også ved at være gået, og jeg skal tilbage til NÅE. Det glæder jeg mig nu også til.

1 kommentar:

  1. SIkke nogen lækre fastelavnsboller, mhm!
    Har først ferie fra på fredag af, øvsen!

    Knus
    www.kaathrinejohansen.bloggersdelight.dk

    SvarSlet